By zintegrować wolontariuszy.

W Gliwicach we współpracy Centrum Inicjatyw Społecznych oraz firmy SOFTIQ Sp. z o.o. powstał Bank Czasu, pilotażowy projekt Śląskiego Urban Labu. Jego celem jest zintegrowanie i zaktywowanie mieszkańców, a także budowa bazy wolontariuszy, którzy chcą zaangażować się w pomoc potrzebującym w nadzwyczajnych sytuacjach.

Pomysł na „Bank Czasu” narodził się w odpowiedzi na wybuch wojny na Ukrainie. Wielostronna bezgotówkowa wymiana usług odbywać się będzie za pośrednictwem innowacyjnego interfejsu internetowego i dedykowanej aplikacji mobilnej. Jako jednostkę rozliczeniową w Banku Czasu przyjęto godzinę, a zebrane godziny mają być „gromadzone” na koncie i „wydawane” z poziomu wirtualnego panelu klienta - dokładnie tak samo, jak w klasycznym banku.

Wojna w Ukrainie zmusiła nas wszystkich do podjęcia wielu działań w bardzo krótkim czasie - mówi Leszek Losza, prezes Centrum Inicjatyw Społecznych w Gliwicach. - W pierwszych tygodniach kryzysu niemal każdy był w mniejszy lub większy sposób zaangażowany w działalność pomocową. Podjęliśmy ogromny kolektywny wysiłek, żeby zapewnić uciekinierom wojennym transport, nocleg, żywność, pracę, szkołę i wsparcie na wielu innych poziomach. My w ramach CIS w pierwszym miesiącu wojny, w lokalu nieodpłatnie udostępnionym przez Mostostal Zabrze SA, otworzyliśmy Pracownię Wolontariuszy. Tam pracowaliśmy z poszczególnymi zespołami roboczymi nad rozwiązaniami nowych problemów i wyzwań. Tam też po raz pierwszy zapadła decyzja o wdrożeniu systemu zarządzania zadaniami poprzez wymianę usług – dodaje.

W ciągu kilku pierwszych dni marca do Centrum Inicjatyw Społecznych zgłosiło się ponad 200 wolontariuszy chętnych wesprzeć działania CIS-u. Obecnie specjaliści branży IT pracują nad aplikacją, która usprawni rejestrację użytkowników oraz funkcjonowanie Banku w lokalnej społeczności.
aku

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj