Chodź, ozdobię ci świat. Rzecz o mistrzowskim Orno

Ich projekty powstawały w opozycji do brzydoty produkowanych wówczas wyrobów, każdy egzemplarz wykonywano ręcznie, w krótkich seriach (do 40 sztuk), wykorzystując typowo polskie tworzywo - koral i bursztyn. 
2 więcej

Pomiędzy mną i mną. Rozmowa z Krzysztofem Kobylińskim, twórcą i dyrektorem festiwalu PalmJazz

Mieliśmy dwadzieścia sześć koncertów oraz ponad sześć tysięcy sprzedanych biletów i płatnych zaproszeń, czego w historii tego festiwalu, a prawdopodobnie i w historii gliwickiego jazzu, nigdy dotąd nie było. I nie wiem, czy kiedyś będzie. A trzeba pamiętać, że jakość tego, co możesz zaproponować, zależy przecież przede wszystkim od pieniędzy. My tych pieniędzy tym razem nie mieliśmy więcej, wręcz przeciwnie, co wiązało się między innymi ze wzrostem kosztów w efekcie podwyżki płac na polskim rynku muzycznym. Myślę więc, że – nie mając finansowych armat – staraliśmy się zrobić naprawdę dobry festiwal. 
więcej