Warto odwiedzić stronę internetową www.pwik.gliwice.pl i zobaczyć jakie udogodnienia oferuje sama strona oraz Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (E-BOK), a jest to:

•   szybki i stały dostęp do dokumentów – faktury i umowy stale pod ręką
•   bezpieczeństwo – przechowywanie dokumentów zabezpieczone loginem i hasłem
•   gwarancja terminowości otrzymywania faktury
•   płatności online – poprzez platformę Blue Media
•   składanie wniosków drogą elektroniczną
•   dostęp do danych z odczytów wodomierzy głównych oraz możliwość podawania wskazań podliczników ogrodowych
•   bieżące monitorowanie zużycia wody
•   wygodne zarządzanie kontem w zakładce ustawienia.

Już 2373 klientów zarejestrowało się w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta.
Rok wcześniej z tej formy załatwiania spraw korzystało 356. Z miesiąca na miesiąc rośnie także liczba klientów, którzy decydują się, by otrzymywać faktury drogą elektroniczną. Na chwilę obecną jest to 4039 Klientów, a w listopadzie ubiegłego roku było ich 1672. Każda elektroniczna faktura, to czysta oszczędność w zużyciu surowców naturalnych (drewno, woda), energii ale przede wszystkim wygoda, dostępność i oszczędność czasu, która nic nas nie kosztuje.

Jak to aktywować?

Aby otrzymywać e-faktury wystarczy wypełnić oświadczenie i dostarczyć je do PWiK w Gliwicach w najdogodniejszy dla siebie sposób: drogą elektroniczną, pocztową lub osobiście. Potrzebne jest także wyrażenie zgody na komunikację elektroniczną. Po aktywacji usługi najbliższa faktura dotrze już w formie elektronicznej. Ale to nie koniec udogodnień. Możliwe jest także ustawienie wysyłania powiadomień SMS lub drogą mailową o wystawionej fakturze.

Dla tych, którzy wolą „nie zawracać sobie głowy" formalnościami i nie kłopotać się płatnościami, oferujemy możliwość opłacania faktur poprzez obciążenie rachunku bankowego (stałe polecenie przelewu).

Jak to aktywować?

Należy ze strony www.pwik.gliwice.pl pobrać formularz i wypełniony dostarczyć w najdogodniejszy dla siebie sposób do PWiK w Gliwicach. Pozostanie tylko zapewnić środki na koncie - my załatwimy resztę.

 

Licznik wody może zamarznąć

Czy pamiętasz o tym, by zabezpieczyć urządzenia wodociągowe przed zimą? Jeśli jesteś właścicielem lub zarządcą nieruchomości – warto to zrobić, zanim spadnie temperatura. W okresie zimowym właściciele nieruchomości lub osoby działające w ich imieniu zobowiązane są do zabezpieczenia i utrzymania urządzeń wodociągowych w należytym stanie technicznym.
Okres zimowy wymaga od właścicieli nieruchomości prac porządkowych zabezpieczających m.in. przed niskimi temperaturami. Te mają wpływ m.in. na urządzenia wodociągowe, które nieodpowiednio lub w ogóle niezabezpieczone, mogą ulec awarii. Warto nadmienić, że ten obowiązek leży po stronie właśnie właściciela lub zarządcy nieruchomości.

Co trzeba zrobić?
•   zabezpieczyć pomieszczenia, w których znajdują się wodomierze i urządzenia wodociągowe poprzez naprawę ubytków w ścianach, uszczelnić drzwi i okna,
•   zabezpieczyć wodomierz izolacją cieplną, np. styropianem, pianką lub innym materiałem termoizolacyjnym nie chłonącym wody tak, aby możliwy był odczyt stanu wodomierza,
•   dokonać oczyszczenia studzienek wodomierzowych - usunąć z nich wodę oraz zwrócić uwagę na ewentualne uszkodzenia pokrywy wymagające remontu, a także należy zwrócić uwagę, żeby studnia w okresie mrozów była dokładnie zamknięta,
•   przewody wodociągowe i kanalizacyjne przechodzące przez nieużywane pomieszczenia należy ocieplić,
•   jeżeli instalacja wodociągowa używana jest tylko latem - należy zakręcić zawory odcinające po uprzednim odwodnieniu instalacji.
Jeśli odpowiednio wcześniej nie zadbamy o zabezpieczenie urządzeń wodociągowych przed mrozem, skutkiem może być nie tylko brak wody. Po likwidacji usterki często konieczna jest wymiana i wodomierza i uszkodzonej instalacji, co generuje dodatkowe koszty, obciążające właściciela.
A jeśli jednak urządzenia zamarzną?
Jeżeli dojdzie do zamarznięcia wody i uszkodzenia wodomierza skutkującego utratą szczelności, należy zamknąć dopływ wody. Wyciek prosimy zgłosić do Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach pod numer telefonu - 32 428 44 44. Wówczas PWiK dokona wymiany wodomierza.

Materiał partnera

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj