Współpraca między miastem Gliwice, firmą SEGRO i Przedsiębiorstwem Wodociągów i Kanalizacji w Gliwicach przynosi efekty w postaci  kolejnych 14 zdrojów wodnych zainstalowanych w gliwickich placówkach edukacyjnych i jednym ośrodku sportowym.

W efekcie pierwszej edycji konkursu na hasło promujące picie „Gliwickiej z głębin" zamontowano 11 zdrojów w szkołach i placówkach sportowych. Zakończona właśnie II edycja konkursu dała efekt w postaci kolejnych 15 obiektów wyposażonych w urządzenia zachęcające do picia smacznej i zdrowej wody, która dostarczana jest przez gliwickie wodociągi.

Promocja „Gliwickiej z głębin" stanowi nie tylko kampanię marketingową, ale także platformę do utrwalania i zwiększania rozpoznawalności marki oraz wizerunku PWiK, jako firmy odpowiedzialnej ekologicznie i otwartej na dialog społeczny. Poprzez prowadzone działania marketingowe, kładzie się nacisk na promowanie idei oszczędnego gospodarowania zasobami wodnymi, zachęcanie mieszkańców Gliwic do picia wody z kranu oraz zwrócenie uwagi na problem nadmiernej produkcji odpadów plastikowych związanych ze spożywaniem wody z jednorazowych butelek plastikowych.

– Większa dostępność „Gliwickiej z głębin" przyczynia się do rozpowszechnienia jej spożycia, zwiększenia świadomości na temat jej naturalnych wartości, oraz kształtowania – już od najmłodszych lat – prozdrowotnych i proekologicznych postaw wśród najmłodszych mieszkańców naszego miasta – uważa Adam Neumann, prezydent Gliwic.

– Kontynuacja współpracy z miastem Gliwice i rozwój projektu instalacji bezdotykowych źródełek wody wplacówkach edukacyjnych i ośrodkach sportowych są bardzo ważnym elementem programu Odpowiedzialne SEGRO i jednego z jego celów, jakim jest inwestowanie w lokalne społeczności i środowisko naturalne – podkreśla Agnieszka Zaczyńska, SEGRO Associate Director, Marketing, Communications & Partnership Development na Polskę i Czechy. – Cieszymy się, że możemy inicjować takie przedsięwzięcia i tym samych zachęcać młodych ludzi do picia wody i jednocześnie rozwijać prozdrowotne i proekologiczne postawy. 

Inicjatywa ta zachęca młodych ludzi do rezygnacji z butelkowanych napojów i do zastąpienia ich zdrową wodą płynącą w kranie. Rezultatem tych działań jest coraz większa świadomość społeczna na temat znaczenia oszczędnego korzystania z wody pitnej oraz negatywnego wpływu nadmiernego używania plastiku na środowisko. Poprzez promowanie picia wody z kranu, prowadzona kampania zachęca do ograniczenia zużycia plastikowych butelek, co przekłada się na zmniejszenie ilości odpadów i obciążenia dla środowiska. 

Do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu potrzebna jest odpowiednia ilość wypijanej wody. Możemy pić wodę kupowaną w butelkach, ale także możemy pić wodę, która płynie w naszych kranach. „Gliwicka z głębin" spełnia wszelkie wymogi sanitarne, jest smaczna i zdrowa dla organizmu. Nad jakością naszej gliwickiej wody czuwa laboratorium PWiK Gliwice, które regularnie bada wszelkie istotne parametry. Warto dodać, że gliwicka woda dostępna w kranach jest pobierana z zasobów podziemnego trasu, z głębokości około 170-200 metrów. Jest najwyższej jakości, zdatna do bezpośredniego spożycia, zawiera cenne dla zdrowia składniki mineralne. Zanim trafi do domowego kranu jest skrupulatnie badana, napowietrzana, filtrowana i ozonowana. Gliwicka z głębin zawiera ten sam zestaw składników mineralnych, co woda butelkowana. I tutaj pojawia się możliwość nieograniczonego korzystania z dobrodziejstwa „Gliwickiej z głębin" właściwie w każdym miejscu Gliwic.

Materiał partnera
 

Galeria

wstecz

Komentarze (1) Skomentuj

  • Kora 2024-04-08 12:36:43

    Bardzo dobry pomysł. U mojej córki w szkole też by się coś takiego przydało. Nie jestem zwolenniczką słodkich soczków, więc pakuję jej moją pierwszą cisowiankę żeby zdrowo się nawadniała.