Tym razem mieszkańcy dostali do dyspozycji kwotę 4,5 mln zł, o milion więcej niż w roku ubiegłym. Pierwsze wnioski już wpłynęły. Prawo do ich składania mają radni, kluby i komisje Rady Miasta, radni osiedlowi, rady osiedli i Młodzieżowa Rada Miasta oraz mieszkańcy, wśród których dany wniosek popiera co najmniej 15 osób. Jeden wnioskodawca może zgłosić nie więcej niż 3 zadania.

Od tego roku pojawiła się istotna nowość. Propozycje mogą dotyczyć zagospodarowania nie tylko terenu należącego do miasta, ale również nieruchomości spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych (po uprzednim uzyskaniu ich zgody). Dlatego tak ważne jest precyzyjne wskazanie miejsca, którego dotyczy pomysł. Jeżeli to możliwe, warto dołączyć do wniosku wydruk mapy z zaznaczoną lokalizacją lub opis położenia z podaniem nazwy ulicy i charakterystycznego punktu.

W razie wątpliwości, do kogo należą grunty związane wnioskiem, można to sprawdzić w geoportalach Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej http://msip-mapa.um.gliwice.pl/. Skrót do potrzebnych danych prowadzi przez zakładkę „Informacja o obiekcie” (niebieska kostka z literką „i” na pasku ikon) albo funkcję „Raport” w wyszukiwarce uniwersalnej (kostka z lupką na pasku ikon).

Formularze wniosku znajdziemy na stronie www.gliwice.eu, w części GLIWICKI BUDŻET OBYWATELSKI. W wersji papierowej są dostępne w urzędzie miejskim przy ul. Zwycięstwa 21 (Biuro Obsługi Interesantów - stanowisko Informacji Głównej), w biurze prezydenta i rady miasta, a także w biurze podawczym w filii UM przy ul. Jasnej 31A.  

Po zakończeniu naboru wniosków, którego termin upływa 24 lutego, nastąpi weryfikacja wniosków pod kątem formalnym i merytorycznym. Te, które przejdą selekcję, trafią pod głosowania. Zestawienie poznamy  4 maja. Jedenaście dni później, 15 maja, rozpocznie się zbieranie głosów, które zakończy się 12 czerwca. Wyniki, wraz z listą zadań do wykonania na 2018, zostaną ogłoszone 14 lipca.

Mieszkańcy Gliwic mogą współdecydować o podziale miejskich pieniędzy po raz piąty. Do tej pory w ramach budżetu obywatelskiego zrealizowano 33 zadania. W większości były to przedsięwzięcia związane z infrastrukturą uliczną (parkingi, chodniki, oświetlenie, monitoring miejskim) oraz zapleczem rekreacyjnym (place zabaw, siłownie na świeżym powietrzu).
Foto: Jacek Kowiński

(pik)
 
wstecz

Komentarze (2) Skomentuj

  • Budżet obywatelski 2017-02-15 18:25:46
    No tak. I znowu posypią się wnioski o remonty ulic, monitoring, nowe chodniki. Czyli oto, co miasto powinno robić ze swojego budżetu. Fajna wkrętka dla urzedników.
  • Prawda 2017-02-16 20:39:03
    Skoro to budzet obywatelski to powinien sie znalesc jakis OBYWATEL najlepiej lekarz (laryngolog ltp.) ktory by na podstawie swoich obserwacji i doswiadczen oskarzyl by tych wszystkich ktorzy sa odpowiedzialni za katastrofalny stan powietrza w Gliwicach i nic nie robia (nie ma nawet wskazan jak sie zachowac przy tak tlustym powietrzu szczegolnie dotyczy to dzieci). Budzet obywatelski moglby te koszty pokryc. Podobna sytauacja byla u naszych sasiadow w Westfalii - skarzyl jeden lekarz (zawyzone wskazniki PM 10 i NO2). Teraz wladze miejskie musza podjac odpowiednie kroki. Mysle, ze skonczyly sie juz czasy ze za prawde trzeba sie bylo liczyc z konsekwencjami ?! PRAWDA co to jest PRAWDA ?