Wielkimi krokami zbliża się modernizacja mostu w ciągu ulicy Wrocławskiej. 1 marca Zarząd Dróg Miejskich w Gliwicach podpisał umowę w tej sprawie, a wykonawca lada dzień przejmie plac budowy. Utrudnienia spowodowane pracami potrwają 11 miesięcy.
O zburzeniu istniejącego obiektu zadecydował jego zły stan techniczny. Ponadstuletnią konstrukcję w formie trójprzegubowego sklepienia zastąpi nowoczesna, ramowa. W efekcie zwiększy się nośność mostu, z aktualnych 15 do 50 ton.
- Nowy obiekt będzie spełniał aktualne normy techniczne. Jednak, mimo wielu zmian, wizualnie zachowa swój wygląd i charakter – podkreśla Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzeczniczka ZDM.
Inwestycja spowoduje zamknięcie części Wrocławskiej w rejonie prac. Ulica leży w ciągu jednej z głównych osi komunikacyjnych Gliwic, która przenosi zarówno ruch lokalny, jak i tranzytowy. Kierowcy mogą więc spodziewać się utrudnień. Chęć ich ograniczenia zadecydowała zresztą o wstrzymaniu planów na rok. ZDM potrzebował dodatkowego czasu na przeanalizowanie inwestycji pod kątem zagrożenia kolizjami z podziemną infrastrukturą oraz dokonanie wyboru technologii na taką ewentualność. Wszystko po to, by obniżyć ryzyko niezaplanowanych przestojów.
- W tej chwili wykonawca i ZDM wypracowują optymalne rozwiązania, które zminimalizują utrudnienia dla kierowców. Ruch pieszych w miejscu robót odbywał się będzie specjalnie wybudowaną tymczasową kładką – informuje Jagiełło-Stiborska.
Inwestor nie chce na obecnym etapie, przed dokonaniem uzgodnień, mówić o szczegółach założeń zmian w organizacji ruchu. Na jeden z możliwych przebiegów objazdu wskazuje niedawny remont ulicy Kłodnickiej. Według niepotwierdzonych oficjalnie informacji, alternatywą dla zamkniętego odcinka Wrocławskiej ma być połączenie Strzody – Dworcowa – Kłodnicka, przy czym plany wobec dwóch ostatnich ulic dopuszczają wprowadzenie na nich ruchu dwukierunkowego.
Utrudnienia w poruszaniu się po centrum utrzymają się około 11 miesięcy. Tyle czasu ma wykonawca na rozbiórkę starego mostu i wybudowanie nowego.
Zadanie powierzono, w drodze przetargu, gliwickiemu PRUiM-owi. Przewidywane koszty wynoszą blisko 9 mln zł i są aż o cztery miliony większe od zakładanych na wstępie.
(pik)
Komentarze (0) Skomentuj