Teraz podróże do Kędzierzyna-Koźla i Strzelec Opolskich będą szybsze, a przewóz towarów sprawniejszy. Powstanie też nowy przystanek. Podpisano właśnie umowę na przygotowanie dokumentacji projektowej, wartej prawie 5 mln zł. Zakończenie prac projektowych - w drugiej połowie 2020 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę na kwotę ok. 4,9 mln zł z firmą Systra na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania w zakresie przebudowy stacji Gliwice Łabędy. Finansowanie pochodzi z budżetu spółki.
Gliwice Łabędy to ważna śląska stacja, przez którą przebiegają linie z Katowic do Kędzierzyna-Koźla oraz Pyskowic i dalej do Strzelec Opolskich. Przez Łabędy przebiega też międzynarodowy szlak kolejowy E30, łączący Niemcy, Polskę i Ukrainę.
Planowane prace obejmą m.in. nowe tory i sieć trakcyjną oraz komputerowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Efektem ma być podniesienie prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h oraz 120 km/h. Pociągi towarowe na trasie Gliwice – Pyskowice i Gliwice – Kędzierzyn-Koźle przyspieszą do 120 km/h.
W ramach projektu, ze względu na zmianę układu torowego w stacji Gliwice Łabędy oraz przebudowę wiaduktu kolejowego na ulicy Staromiejskiej w Gliwicach, nad którym znajduje się peron nr 1, planuje się rozbiórkę tego peronu i budowę nowego, przesuniętego o ok. 150 m w kierunku stacji Taciszów.
Z myślą o mieszkańcach gliwickiego osiedla Kopernika, PLK planują budowę nowego przystanku o roboczej nazwie Gliwice Kopernik - znajdzie się on w rejonie estakady Jana Heweliusza.
Sprawniejszy przewóz towarów będzie możliwy dzięki planowanej budowie nowego toru, który połączy stację Gliwice Łabędy z Gliwice Port. Połączenie umożliwi bezpośredni wjazd od strony Łabęd do Gliwice Port z pominięciem stacji Gliwice. Obecnie nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego między nimi.
Zakończenie zadania zaplanowano na sierpień 2020 roku.
Komentarze (0) Skomentuj