30 listopada zakończyła się historia gliwickiego Opla. Tego dnia ostatnia Astra zjechała z taśmy. Wkrótce, pod szyldem Stellantis w nowo wybudowanej fabryce produkowane będą duże samochody dostawcze.

Ostatnim samochodem, który opuścił jej linię montażową fabryki Opel Manufacturing Poland był czerwony Opel Astra wyprodukowany dla klienta w Polsce.

Wraz z początkiem nowego roku rozpocznie działalność Stellantis Gliwice – nowoczesna fabryka typu greenfield. W kwietniu planowane jest tam rozpoczęcie produkcji samochodów dostawczych.
- To jeden z najważniejszych momentów w historii naszej firmy. Przełomowa zmiana profilu produkcyjnego na duże samochody dostawcze czyni nas współodpowiedzialnymi za ten, ważny dla Stellantis, segment rynku. Jesteśmy na ostatniej prostej w przygotowaniach do uruchomienia produkcji dużych vanów dla marek Stellantis: Peugeota, Citroëna, Opla i Fiata - powiedział Andrzej Korpak, prezes zarządów Opel Manufacturing Poland i PSA Manufacturing Poland (od 3 stycznia, 2022 r. – Stellantis Gliwice).

Jak się dowiedzieliśmy, zakład Stellantis Gliwice deklaruje zapewnienie miejsca pracy dla wszystkich pracowników obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland. Jest to możliwe m.in. dzięki planom uruchomienia w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), co daje gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata.
aku

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj