Piast Gliwice ma nową, szóstą sekcję. Po piłce nożnej, szermierce, lekkoatletyce brydżu i futsalu przyszedł czas na e-sport. Co to takiego?
- E-sport to przyszłość – tłumaczy Jarosław Wypych z gliwickiego Piasta.
- Takie nazwy, jak: League of legends, Counter-Strike: Global
Offensive, FIFA, Quake, Overwatch, Playerunknown’s Battlegrounds
starszym osobom może niewiele mówią, ale młodym są z pewnością znane. To
nazwy gier komputerowych i wideo. Dzisiaj stanowią już nie tylko formę
spędzania wolnego czasu, ale także okazję do profesjonalnej rywalizacji.
Pomysł na stworzenie sekcji pojawił się w ubiegłym roku. Piast Gliwice,
jako klub wielosekcyjny, angażuje się w dyscypliny, które swoim
charakterem wpisują się w jego podstawowe wartości, czyli profesjonalizm
i zaangażowanie. Budując kolejną sekcję, zamierzamy stworzyć silny
przekaz marki: Piast to klub stawiający na nowoczesność.
Jak mówi Wypych, wirtualny rodzaj rywalizacji dostrzegły już wcześniej uznane w Europie sportowe marki, takie jak: PSG, Wolfsburg, Manchester City, Ajax, Valencia, Shalke, West Ham. Są też w tym gronie polskie kluby: Legia, GKS Tychy, Wisła Płock. Wszystkie mają swoje drużyny e-sportowe i organizują u siebie regularne turnieje w grach komputerowych.
- O popularności tego rodzaju rywalizacji świadczą tłumy widzów chętnych do obejrzenia np. finałów ogólnoświatowych turniejów, jak IEM w Katowicach czy PGL Major w Krakowie – przekonuje Wypych. - Tym wydarzeniom towarzyszom dziesiątki tysięcy osób! Może po Katowicach, Krakowie takie imprezy zawitają też do hali Gliwice?
- Zdajemy sobie sprawę, że środowisko fanów e-sportu jest reprezentowane przez młode i dobrze poinformowane osoby, wyczulone na każdy brak autentyczności przekazu – zauważa Mateusz Brzyżkiewicz, dyrektor sekcji e-sportowej w Piaście. – Dlatego stawiamy na współpracę z naszymi fanami, mediami oraz influencerami ze środowiska e-sportu (to osoby wpływowe, mającą możliwość wpływu na decyzję czy opinię innych – red.) tak, aby móc tworzyć odpowiednie treści oraz promować wydarzenia, których chcemy być częścią czy organizatorami.
W tej chwili trwa kompletowanie drużyn (akademii i profesjonalnego zespołu). Chętnych zapraszamy do kontaktu: m.brzyzkiewicz@piast-gliwice.pl lub 883 418 071.
Jak mówi Wypych, wirtualny rodzaj rywalizacji dostrzegły już wcześniej uznane w Europie sportowe marki, takie jak: PSG, Wolfsburg, Manchester City, Ajax, Valencia, Shalke, West Ham. Są też w tym gronie polskie kluby: Legia, GKS Tychy, Wisła Płock. Wszystkie mają swoje drużyny e-sportowe i organizują u siebie regularne turnieje w grach komputerowych.
- O popularności tego rodzaju rywalizacji świadczą tłumy widzów chętnych do obejrzenia np. finałów ogólnoświatowych turniejów, jak IEM w Katowicach czy PGL Major w Krakowie – przekonuje Wypych. - Tym wydarzeniom towarzyszom dziesiątki tysięcy osób! Może po Katowicach, Krakowie takie imprezy zawitają też do hali Gliwice?
- Zdajemy sobie sprawę, że środowisko fanów e-sportu jest reprezentowane przez młode i dobrze poinformowane osoby, wyczulone na każdy brak autentyczności przekazu – zauważa Mateusz Brzyżkiewicz, dyrektor sekcji e-sportowej w Piaście. – Dlatego stawiamy na współpracę z naszymi fanami, mediami oraz influencerami ze środowiska e-sportu (to osoby wpływowe, mającą możliwość wpływu na decyzję czy opinię innych – red.) tak, aby móc tworzyć odpowiednie treści oraz promować wydarzenia, których chcemy być częścią czy organizatorami.
W tej chwili trwa kompletowanie drużyn (akademii i profesjonalnego zespołu). Chętnych zapraszamy do kontaktu: m.brzyzkiewicz@piast-gliwice.pl lub 883 418 071.
Komentarze (0) Skomentuj