8 stycznia w sali senatu Politechniki Śląskiej zainaugurowano trzecią edycję „Programu mentorskiego”, skierowanego do najzdolniejszych absolwentów szkół średnich oraz laureatów konkursu „O złoty indeks Politechniki Śląskiej”. W gronie uczestników tegorocznej odsłony autorskiej inicjatywy uczelni znaleźli się również uczniowie Akademickiego Liceum Ogólnokształcącego w Rybniku.
W roku akademickim 2019 / 2020 do programu zakwalifikowało się 17 uczestników, z których większość podjęła studia na wydziale automatyki, elektroniki i informatyki (10 osób). Swoich reprezentantów posiadają również wydziały: budownictwa (2), mechaniczny technologiczny (2), chemiczny (1), elektryczny (1) i matematyki stosowanej (1). 

Koordynowany przez Centrum Obsługi Studiów „Program mentorski” powstał z myślą o osobach, które w bieżącym roku akademickim rozpoczęły naukę na studiach I stopnia i mogą pochwalić się niezwykle wysokimi wynikami matury (100 proc. punktów z części pisemnej z przedmiotu na poziomie rozszerzonym lub dwujęzycznym albo przynajmniej 85 proc. w tym samym zakresie, jeśli ogólna liczba maturzystów, którzy uzyskali tak wysoki wynik, nie przekracza 3 proc.) bądź dyplomem laureata I stopnia konkursu „O złoty indeks Politechniki Śląskiej”.

Program przewiduje możliwość długoterminowego – obejmującego cały okres studiów I stopnia – korzystania przez uczestnika z indywidualnego wsparcia mentora w zakresie rozwoju naukowego oraz osobistego. W pierwszym roku rolę opiekuna pełni nauczyciel akademicki, w kolejnych – na wniosek studenta i za zgodą nauczyciela oraz pełnomocnika rektora ds. studenckich – może dzielić tę funkcję z tzw. mentorem przemysłowym, tj. osobą na stanowisku kierowniczym, pracującą w przedsiębiorstwie współpracującym z uczelnią na linii nauka – biznes. 

Uczestnicy, którzy zgłosili uprzednio chęć uczestniczenia w inicjatywie, zostali wyłonieni na podstawie weryfikacji zgłoszeń, przeprowadzonej przez Centrum Obsługi Studiów. Ważnymi etapami przygotowania były stworzenie profilu uczestnika oraz spotkanie mentora (wskazanego w drodze powołania przez pełnomocnika rektora ds. studenckich) z potencjalnym podopiecznym, dzięki czemu mają oni możliwość wzajemnie się poznać i wypracować wspólny program działania.

(ml)

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj