Kierowcy narzekają na tworzące się korki przy ul. Tarnogórskiej. W maju drogowcy wzięli się za remont wiaduktu nad DK 88 i jak na razie końca robót nie widać. - Nie widać też robotników – mówi pan Michał, który codziennie przejeżdża Tarnogórską. - Nie dość że wprowadzili ruch wahadłowy i światła, to jeszcze nieco dalej postawili kolejne, bo wzięli się za remont skrzyżowania przy markecie Netto.   

- Uciążliwości przy wiadukcie potrwają jeszcze trzy miesiące – ostrzega Jadwiga Jagiełło-Stiborska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Gliwicach. - Prace powinny zakończyć się pod koniec tego roku. Obiekt wymagał naprawy konstrukcji. Został wybudowany przed 1945 rokiem, miał  nietypowy przekrój i koryta, którymi prowadzone były urządzenia teletechniczne. Zarówno przełożenie wodociągu, jak i kabli elektroenergetycznych okazało się pracochłonne, bardziej niż wstępnie zakładano. To wszystko powodowało utrudnienia, które przełożyły się na przesunięcia terminów realizacji poszczególnych etapów.

Rzeczniczka tłumaczy, że prowadzone aktualnie prace polegają na naprawie powierzchniowej dźwigarów, pomostu i filarów oraz wymianie wyposażenia wiaduktu. Balustrady zastąpione zostaną bariero-poręczami. Wykonawca, gliwickie Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów, przeprowadzi także wymianę nawierzchni jezdni i chodników, wykona nową izolację obiektu, naprawi górną powierzchnię płyt pomostowych.  

- Utrudnieniem jest też fakt, że roboty prowadzone są z zachowaniem przejezdności ulicy Tarnogórskiej, dodatkowo pod obiektem znajduje się droga (DK 88 – red.) o dużym natężeniu ruchu  - dodaje przedstawicielka ZDM. - Obecnie realizowane są prace na drugiej połowie wiaduktu. Powinny być łatwiejsze, bo znajdują się tam tylko sieci teletechniczne, bez wodociągu i prądu. Roboty trwają też pod wiaduktem. Na „krajówce” wyłączono z ruchu skrajne pasy. Kierowcy poruszają się po środkowych. Prędkość ograniczona została do 40 kilometrów na godzinę.

To nie koniec kłopotów. Nieco dalej, na skrzyżowaniu z Kurpiowską i Olszewskiego (w sąsiedztwie Netto), również wprowadzono ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną.

- Rozbudowa tego skrzyżowania (też realizowana przez PRUiM – red.) obejmie odcinek ul. Tarnogórskiej oraz boczne wloty od strony ulic Olszewskiego i Kurpiowskiej. Jezdnia główna została poszerzona, aby można było wydzielić normatywne pasy ruchu. Wprowadzone będą także zmiany polegające na wydzieleniu pasów do lewoskrętów. Powstanie pełnowymiarowa zatoka autobusowa z nawierzchnią z kostki granitowej, a po południowo-wschodniej stronie skrzyżowania - droga rowerowa – wylicza rzeczniczka ZDM. - Całość prac związanych z infrastrukturą podziemną została już zakończona. Obecnie prowadzone są roboty stricte drogowe.

Jak mówi Jagiełło-Stiborska, przebudowa tej krzyżówki jest odpowiedzią ZDM-u na kolizje drogowe, do jakich dochodziło w tym miejscu. Ich najczęstszymi przyczynami było wymuszenie pierwszeństwa przejazdu czy brak zachowania bezpiecznego odstępu między pojazdami.

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj