Pacjent z numerkiem. Przychodnia Akademicka jako jeden z pierwszych zakładów leczniczych w Gliwicach uruchomiła system kolejkowy.
Pacjenci Przychodni Akademickiej przy ul. Łużyckiej od 8 stycznia korzystają z systemu kolejkowego. Po dokonaniu rejestracji otrzymują numer określający kolejność wejścia do lekarza. Konfrontując informację z aktualną sytuacją w kolejce, mogą ocenić czas oczekiwania na przyjęcie.
System kolejkowy Q-Monitor w założeniu ma usprawnić i poprawić jakość obsługi.
– Pełni niejako rolę opiekuna pacjenta, towarzysząc mu od wejścia do placówki, przez zarejestrowanie, po przyjęcie. Porządkuje kolejkę, a znajomość sytuacji pod kątem oczekiwania wpływa uspokajająco na pacjentów – wyjaśnia Krzysztof Skowron, prezes zarządu przychodni.
O aktualnie przyjmowanym numerze oczekujący dowiadują się z jednego z czterech monitorów zainstalowanych w poczekalni. Ekrany zajmują uwagę również z innego powodu – wyświetlane są na nich reklamy produktów i sprzętu medycznego.
– Rozwiązanie wykorzystuje technologię „chmury”. Informacje z rejestracji trafiają na serwer poza siedzibą przychodni i tam nadawany jest numerek. Stamtąd prowadzona jest również obsługa systemu oraz pochodzą komunikaty o aktualnym stanie przyjęć, wraz z podaniem numeru pacjenta przebywającego właśnie w gabinecie – tłumaczy prezes.
Rozwiązanie, znane na przykład z punktów pocztowych, jest na razie rzadko spotykane w placówkach medycznych. Przychodnia przy ul. Łużyckiej ma je jako jedna z pierwszych. Wprowadzenie monitorowania ruchu w kolejce ma podnieść satysfakcję wszystkich stron procesu leczenia: oczekujących pacjentów, lekarzy oraz administracji.
Dostawcą systemu jest firma SP Progres z Tarnowa, zajmująca się projektowaniem, wdrażaniem i obsługą innowacyjnych procesów informatycznych w służbie zdrowia.
(pik)
Komentarze (1) Skomentuj
Kpina z pacjentów a nie przychodnia. Czyżby p. Krzysztof S. o tym nie wiedział?