Dla wielu z nas zrobienie zakupów online jest teraz wybawieniem, ponieważ wiąże się z brakiem potrzeby wychodzenia z domu i unikaniem zagrożenia.

Dlatego nie dziwi, że rynek e-commerce w ostatnim czasie w Polsce ma się naprawdę dobrze. W walce o klientów i przetrwanie wygrywają ci, którzy od dłuższego czasu digitalizują swoje biznesy. Ale też branże, które do tej pory nie myślały o e-handlu, postawione w sytuacji bez wyjścia w przyspieszonym tempie szukają możliwości funkcjonowania firmy w internecie. W trendach wyszukiwania widać wyraźnie, że zainteresowanie otwarciem sklepu online zwiększa się od momentu pojawienia się obostrzeń wynikających z rozwoju pandemii. 

Polski Instytut Ekonomiczny policzył, że w naszym kraju własną stronę internetową przed wybuchem pandemii miało 66% małych firm, a tylko ok.13% wszystkich przedsiębiorstw umożliwiało kupowanie online (21% w sekcji handel). Zdaniem PIE w najbliższym czasie wartości te będą rosnąć, co obserwujemy już dziś. Ale rynek e-commerce wciąż ma duży potencjał, a kryzys związany z obecną sytuacją może przyspieszyć jego rozwój.

Przyspieszona digitalizacja to szansa dla tych, którzy stoją przed wyzwaniem zmiany kanałów sprzedaży i w ten sposób chcą z jednej strony utrzymać kontakt ze swoimi dotychczasowymi klientami, którzy przenieśli się do sieci, jak i dotrzeć do nowych, bo dzięki obecności online mogą zaprezentować swoją ofertę szerszej grupie odbiorców. 

Jak zrobić to dobrze, a przy tym nie popełnić kosztownych błędów?

Warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji takiej jak Result Media, która pomoże sprawnie przejść przez proces digitalizacji przedsiębiorstwa. 

Użyteczność sklepu to jeden z czynników, które mają pierwszorzędny wpływ na budowanie relacji klienta z marką i produktem. Dobra opinia zdecyduje, czy skorzysta on z oferowanych produktów lub usług i czy odwiedzi ją w przyszłości. Eksperci agencji zaprojektują wygodny i estetyczny interfejs użytkownika – zadbają o elementy, które ułatwią sterowanie i nawigację w witrynie.

Kolejnym krokiem jest skierowanie wartościowego ruchu do sklepu internetowego. Specjaliści od SEO dobiorą narzędzia, które pomogą w osiągnięciu wysokich pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dla organicznej pozycji witryny w Google znaczenie ma zarówno to, co marka komunikuje o sobie w innych miejscach w sieci, jak i to, co inni o niej mówią. Dlatego nie mniej ważne są skuteczne działania content marketingowe. Result Media pomoże stworzyć wartościowe i wciągające treści związane z daną marką oraz wesprze działania firmy w różnych kanałach social mediów.

Jeśli firma prowadzi już jakieś działania reklamowe w internecie, warto sprawdzić ich skuteczność. W walce o klienta wiele firm przeniosło swoje budżety promocyjne z offline do online. Konkurencja jest silna, dlatego liczy się efektywność prowadzonej kampanii. W tej rywalizacji wygrają ci, którzy lepiej wykorzystują zaawansowaną analitykę i narzędzia, jakie udostępnia np. Google i Facebook. Prowadzenie działań na podstawowym poziomie już nie wystarczy, dlatego warto skorzystać ze wsparcia agencji, która ma wiedzę, narzędzia i doświadczenie niezbędne do wygrania tej walki. Agencja Result Media oferuje pomoc dla przedsiębiorców – bezpłatną analizę kampanii reklamowych i doradztwo w zakresie optymalizacji prowadzonych działań. 

Pamiętajmy, że w pełni funkcjonalny sklep internetowy, który będzie spełniał oczekiwania użytkowników to podstawa realizacji celów biznesowych firmy. 

Artykuł przygotowany we współpracy z Result Media 


 

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj