Budowa ma się zakończyć w drugiej połowie 2022 r. 
W ostatnim czasie na placu budowy Centrum Przesiadkowego zakończono montaż aluminiowej konstrukcji elewacji budynku głównego, służącego do obsługi pasażerów. Obecnie na dwóch fasadach montowane jest szklenie. Wykonano już wszystkie wylewki pod posadzki oraz tynki wewnętrzne, dobiegają też końca prace przy instalacji wodno-kanalizacyjnej oraz montaż kanałów wentylacyjnych i tras kablowych. Wkrótce wykonawca rozpocznie zabudowę aluminiowej konstrukcji elewacji.
W istniejącym i nowym tunelu podziemnym łączącym Centrum z dworcem trwa montaż betonowych płyty okładzinowych oraz prace instalacyjne przy kanałach wentylacyjnych i trasach kablowych. W następnej kolejności  mocowanie granitowych płyt na posadzkach. Na ukończeniu jest montaż kolejnej stalowej „fali” – konstrukcji najwyższego zadaszenia nad budynkiem do obsługi pasażerów. 

W zabytkowej wieży ciśnień zamontowano nową stolarkę okienną i odnowiono obróbki blacharskie. Teraz trwają tam prace związane z renowacją kopuły i ścian. 
Zaawansowane są również prace związane z  nowym układem drogowym.  Wykonano już znaczną cześć podbudowy pod konstrukcje nawierzchni jezdni i miejsc postojowych (na nich ułożono dodatkowo pierwsze pasma z kostki betonowej). Na przyszłych peronach autobusowych trwa zabudowa krawężników. W ciągu ul. Toszeckiej prowadzone są roboty związane z konstrukcją nowej nawierzchni, a na ul. Tarnogórskiej wykonawca jest w trakcie wykonywania warstw bitumicznych nawierzchni na jednej z połówek drogi. Ścieżka dla pieszych i rowerzystów jest na ukończeniu.


Inwestycję po północnej stronie dworca PKP realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 184 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych pozyskano 129,5 mln zł. Roboty powinny zakończyć się pod koniec sierpnia 2022 r.
Zmienia się również pejzaż miasta po południowej stronie dworca kolejowego.
Kończą się prace związane z nowym zagospodarowaniem ul. Na Piasku. Jeszcze w tym miesiącu planowany jest w tym miejscu montaż nowych latarni oświetlenia ulicznego. Równolegle roboty prowadzone są także na ul. Okopowej. W rejonie placu Piastów prowadzone są prace związane z przebudową sieci cieplnej. Po wschodniej stronie wyspy centralnej placu oraz w jego północnej części (dotychczasowe miejsce postoju autobusów komunikacji miejskiej) realizowane są intensywne roboty związane z przebudową infrastruktury technicznej.


Przebudowę po południowej stronie dworca PKP realizuje Eurovia Polska S.A. Koszt inwestycji finansowanej z budżetu miasta to ponad 41 mln zł. Umowny termin zakończenia robót budowlanych to koniec 2022 r.

(UM Gliwice) 
wstecz

Komentarze (0) Skomentuj