Jeśli pracowałeś w Holandii w ciągu ostatnich pięciu lat, to płaciłeś podatki od wynagrodzenia. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że ​​z różnych powodów płacone składki były wyższe, niż być powinny. W ten sposób powstała nadpłata, która prawnie się należy i którą możesz odzyskać, składając zeznanie podatkowe. Ten artykuł odpowiada na najpopularniejsze pytania dotyczące procesu zwrotu podatku z Holandii.

Jaką sumę można odzyskać?

Jeśli pracowałeś w Holandii, ale już wróciłeś do ojczyzny, to zwrot podatku może być dla ciebie bardzo ważnym tematem. Rozliczenie podatku z Holandii to doskonały sposób na odzyskanie pieniędzy należących się od zagranicznego fiskusa i zasilenie swojego portfela całkowicie legalnie. Nadpłacone podatki można odzyskać za ostatnie pięć lat, ale kwota zwrotu zależeć będzie od kilku czynników, w tym od przepracowanego okresu czasu. Zasada jest głównie taka, że im dłużej pracujesz, tym wyższa suma nadpłaty. Wyliczono, że średni zwrot podatku z Holandii wynosi 816 euro.

Warto wiedzieć, że w Holandii obowiązuje progresywny systempodatkowyczyli osoby o wyższych dochodach są obciążane wyższymi podatkami. Aby oszacować należącą się kwotę zwrotu, można skorzystać ze znajdujących się w Internecie darmowych kalkulatorów zwrotu podatkuWystarczy wprowadzić określone dane w odpowiednie pola, a kalkulator dokona przeliczenia i wyświetli, jakiej kwoty mniej więcej możesz się spodziewać. Kalkulator pokazuje również, na co nalicza się najwięcej podatków. Ubezpieczenie społeczne w Holandii uważane jest za jedno z najlepszych w Europie, dlatego większość płaconych podatków jest przeznaczana właśnie na jego pokrycie. Jednak warto wiedzieć, że część nadpłaconych składek na ubezpieczenie społeczne można tak samo odzyskać, jak i nadpłacony podatek dochodowy.

Czy można odzyskać cały podatek z Holandii?

Jeśli pracowałeś w Holandii krócej, nie przez rok, na przykład tylko sezonowo przez kilka miesięcy, możesz ubiegać się o pełny zwrot całego zapłaconego za granicą podatku. Będzie to jednak zależeć od uzyskanego dochodu i zapłaconych podatków. Aby więc odzyskać całą kwotę, musi być spełnione kilka warunków.

Jakie dokumenty są potrzebne do zwrotu podatku?

Jedną z najważniejszych części procesu zwrotu podatku jest dokumentacja. Bez wszystkich niezbędnych formularzy możliwość odzyskania nadpłaconych podatków jest ograniczona. Dlatego zanim zaczniesz proces zwrotu podatku, upewnij się, że masz ważny paszport lub dowód osobisty, formularz Jaaropgave od pracodawcy lub ostatnie dowody wypłat od wszystkich pracodawców. Jaaropgave zawiera kluczowe informacje o zapłaconych podatkach i uzyskanych przez pracownika dochodach. Kolejnym ważnym dokumentem jest numer ubezpieczenia społecznego (BSN / SoFi).Posiadanie tego dokumentu nie jest konieczne, jeśli znasz dokładny numer BNS, który został Ci przypisany. Jeśli Twój dochód uzyskany w Polsce był niższy niż 10% ogólnego rocznego dochodu (łącznie z Holandii i Polski), to będzie potrzebne zaświadczenie z polskiego urzędu skarbowego. Niniejszy dokument zawiera informacje o dochodach uzyskanych w Polsce. Jeśli dochody w Polsce przekroczyły 10%, to zaświadczenie nie jest wymagane.

Jakie dokumenty są potrzebne do kompensacji ubezpieczenia zdrowotnego?

Zgodnie z holenderską ustawą o ubezpieczeniu zdrowotnym (Zorgverzekeringswet) wszyscy pracujący i płacący podatek dochodowy w tym kraju muszą być objęci obowiązkowym ubezpieczeniem. Jeśli przyjedziesz do Holandii z Europejską Kartą Ubezpieczenia Zdrowotnego wydaną w Polsce, będziesz mógł tylko odpocząć, bo nie będziesz mógł pracować. Dlatego jeśli wykupiłeś obowiązującą w Holandii polisę ubezpieczenia zdrowotnego, nie przegap okazji, aby odzyskać należącą się sumę. Kwota ta będzie zależała od rocznego dochodu, jaki uzyskałeś. Jeśli roczny dochód nie przekroczył 27 500 EUR, możesz otrzymać do 99 EUR miesięcznie. Jeśli dochód razem z małżonkiem (który również pracował w Holandii) nie przekroczył 35 000 euro, otrzymasz do 192 euro miesięcznie.

Aby otrzymać zwrot, wymagane będzie kilka dokumentów: paszport lub dowód osobisty, formularz Jaaropgave lub ostatnie dowody wypłaty, numer BSN / SoFi, kopia polisy ubezpieczeniowej lub karta ubezpieczeniowa. Jeśli masz współmałżonka, który również pracował w Holandii, to też jego paszport lub dowód osobisty, numer BSN / Sofi współmałżonka i zaświadczenie podatkowe poświadczone przez urząd skarbowy za ostatni 2020 rok.

Materiały partnera


Złożenie zeznania podatkowego w Holandii nie jest konieczne, ale warto to zrobić - składając deklarację, ubiegasz się o zwrot podatku. Nadpłacone w Holandii podatki można odzyskać za ostatnie 5 lat, więc jeśli tam pracowałeś na przykład w 2017 roku, to jeszcze możesz ubiegać się o zwrot i odzyskać należące się pieniądze

Materiały partnera

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj