Ćwiczenia na kręgosłup to skuteczna metoda zapobiegania zwyrodnieniom kręgosłupa. Prawie wszyscy mogę je wykonać, a wręcz powinny zrobić to osoby prowadzący siedzący tryb życia, o który w dobie pandemii  jest bardzo łatwo. 
Trening w domu, bez  fachowego sprzętu to dobra inicjatywa, ale często wymaga niemałej motywacji. Na zachętę, Weronika Kita, instruktorka tańca sportowego oraz trenerka akrobatyki w studio tańca 3arte Arena Gliwice poleca dwie naprawdę proste propozycje ćwiczeń na mięśnie grzbietu, idealne pod domową rozgrzewkę.

„Koci grzbiet” na rozciągnięcie mięśni pleców
Pozycja wyjściowa: klęk podparty, kolana i stopy ustawione na szerokości bioder, dłonie oparte o podłoże na szerokości barków.
Ćwiczenie: wypchnij kręgosłup jak najbardziej do góry jednocześnie kierując brodę do klatki piersiowej podwijając miednicę do przodu. Wytrzymaj 3 sekundy, a następnie powróć do pozycji wyjściowej. Dodatkowo możesz wzbogacić ćwiczenie wykonując kolejną jego część. Z wdechem wygnij kręgosłup w drugą stronę. Powtórz ćwiczenie 10 razy.

 „Pół-kołyska” na wzmocnienie mięśni pleców
Pozycja wyjściowa: połóż się na brzuchu, dłonie ułożone pod brodą, oparte o podłoże, głowa skierowana wzrokiem do podłogi, nogi proste na szerokość bioder.
Ćwiczenie: unieś do góry tułów (klatkę piersiową) pozostawiając biodra i brzuch na podłodze. Wytrzymaj około 5-10 sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy.
wstecz

Komentarze (0) Skomentuj