Rozwiązanie czerwonej wstęgi przez małego Karolka, ucznia II klasy to symboliczny gest dla Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Rudzińcu, kiedy to dwie wyjątkowe sale zostały oddane na pożytek dzieci, gdzie wśród nich są osoby niepełnosprawne.

Wydarzenie odbyło się w święto wszystkich dzieci, a więc 1 czerwca. Blisko dwa lata planowania  do tego znalezienie odpowiedniego miejsca w budynku i w pełni przygotowanie pomieszczeń, by finalnie w placówce powstała sala doświadczania świata oraz sala integracji sensorycznej. Pierwsza sala w swoim wyposażeniu ma urządzenia, które stymulują rozwój zmysłów, jak słuch, węch, dotyk, czy wzrok, mają one dostarczać różnego rodzaju bodźców. Dzięki pomieszczeniu uczniowie mogą lepiej poznawać i doświadczać świat. Głównym zadaniem jest wyciszenie się uczniów oraz odpoczynek. Natomiast w sali integracji sensorycznej znajdują się sprzęty, które mają wzmacniać proces utrzymywania równowagi, rozwijać zmysł dotyku, czy usprawniać zdolności motoryczne, jak siła szybkość, wytrzymałość i moc. Istotnym elementem sali jest kabina do terapii integracji sensorycznej, gdzie uczniowie trenują równowagę, czy koordynację wzrokowo – ruchową. – Takie pomocne sale w szkołach są potrzebne. Pomyślałam, że skoro dysponujemy środkami, to możemy je dobrze spożytkować. Są uczniowie, którzy wymagają indywidualnego wsparcia z naszej strony, chcemy dążyć do osiągnięcia  ich prawidłowego rozwoju – mówi Karina Hassa, dyrektor w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Rudzińcu.

Od lutego sale nabierały realnych kształtów, były mocowane urządzenia oraz dopracowywane szczegóły, które pomogą uczniom się rozwijać. Każda z klas miała już zajęcia w nowych pomieszczeniach, by poznać, co zawierają i jakie są ich możliwości. - Dzieci są szczęśliwe, podoba im się to, co zostało zrobione. Najlepszym dowodem są uczniowie klas starszych którzy do sali weszli z dystansem, a później nie chcieli z niej wyjść. To zupełnie inny wymiar, nowe możliwości, które chcemy pokazać dzieciom i uczyć ich życia – podsumowuje dyrektorka.

(c)

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj