W wyremontowanej przez miasto i w pełni dostępnej dla osób z niepełnosprawnościami nowoczesnej siedzibie, na parterze budynku przy ul. Jana Pawła II 10a od 1 września będzie można m.in. uzyskać pomoc w zakresie świadczeń zdrowotnych i otrzymać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.  Oddział NFZ wraca do Gliwic po półtora roku.

Obsługujący trzy stanowiska specjaliści Narodowego Funduszu Zdrowia pomogą mieszkańcom m.in. wyjaśnić status ubezpieczenia, wskażą, gdzie i jak się leczyć, udzielą wsparcia przy realizacji zleceń na wyroby medyczne, przedmioty ortopedyczne i tzw. środki pomocnicze, wyrobią od ręki Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, a razie potrzeby udzielą też pomocy w zakresie Internetowego Konta Pacjenta (IKP). 

Do dyspozycji osób niepełnosprawnych przygotowano więc m.in. „niebieskie” miejsce parkingowe na tyłach budynku, z wjazdem od strony ul. Jana Pawła II. Każde z pomieszczeń około 80-metrowego, klimatyzowanego lokalu przystosowano do bezproblemowego wjazdu osoby na wózku inwalidzkim i oznaczono tabliczkami informacyjnymi z wypukłym tekstem oraz piktogramami alfabetu Braille’a. Obniżono także wysokość włączników świateł w przestronnej toalecie, pokoju opiekuna z dzieckiem (przydatnym zarówno do karmienia, jak i przewijania malucha), a także w kameralnym (wyposażonym w lampkę z nastrojowym, ciepłym światłem, wyciszające słuchawki, zestaw do rysowania i drewnianą zabawkę logiczną) „pokoju wyciszeń” dla osób w spektrum autyzmu. 

Do wysokości osoby korzystającej z wózka inwalidzkiego przystosowano również wszystkie stanowiska obsługi. Jedno dedykowano specjalnie osobom głuchym oraz osobom niedowidzącym. Skorzystają tam one m.in. z usługi wideorozmowy z tłumaczem Polskiego Języka Migowego on-line, z pętli indukcyjnej, zbierającej i przesyłającej dźwięk bezpośrednio do aparatu słuchowego osoby niedosłyszącej, a także z białych i żółtych ramek do podpisu, przeznaczonych dla osób niedowidzących. W poczekalni, w ramach systemu kolejkowego, zainstalowano z kolei infokiosk wydający karnety z numerem stanowiska oraz tablicę informacyjną z systemem przyzywowym. Zaaranżowano również „kącik małego klienta”, z krzesełkami i stoliczkiem pełnym kredek, kart do rysowania, krzyżówek i gier logicznych. Czuwa przy nim dziecięca maskotka – psiak strażak. 

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj