Zgrana grupa młodych ludzi, odrobina czasu oraz chęci, a na dodatek oryginalny pomysł - to gwarantowany przepis na sukces. Zwycięzcy otrzymają aż osiem tysięcy złotych na realizację projektu.
Centrum 3.0 – Gliwicki Ośrodek Działań Społecznych już od blisko 14 lat organizuje konkurs, który angażuje szkolne kluby wolontariatu, jednak tym razem planują swój debiut. Mowa o połączeniu sił - Centrum 3.0 wraz z Centrum Handlowym Forum, z którego powstał międzyszkolny konkurs pt.: „Forum Młodych Pomysłów”.

- Mimo pandemii nie zamykamy się na dobroczynność. Od lat działamy na rzecz miejskich instytucji, a w naszym najnowszym projekcie stawiamy na młodzież. Z dużą satysfakcją przyłączamy się do konkursu, który daje szansę młodym ludziom na zrealizowanie ciekawego projektu w mieście- mówi Marek Thorz, PR manager CH Forum.
Konkursowi przyświeca szczytny cel, bowiem ma zachęcić młode pokolenie do zaangażowania się w życie społeczne swojej szkoły lub miasta.

Idea projektu

W konkursie mogą wziąć udział uczniowie szkół podstawowych klas VII oraz VIII, a także młodzież szkół średnich na terenie miasta Gliwice. Uczniowie za pośrednictwem swojej szkoły będą mogli zgłosić projekt, który zrealizują na rzecz ludzi, środowiska lub zwierząt w roku szkolnym 2021/2022. Uczestnikami konkursu mogą być: szkolne kluby wolontariatu lub szkolne, nieformalne grupy młodzieżowe, które działają pod opieką nauczyciela lub opiekuna. To uczniowie samodzielnie przygotowują, realizują i koordynują projekt, a rolą nauczyciela jest wsparcie w procesie realizacji pomysłu. Zainteresowani muszą pamiętać, że można zgłosić tylko jeden projekt do zrealizowania, w przypadku większej liczby – decyduje kolejność nadesłanych prac. W konkursie brane są pod uwagę zarówno te działania, które aktualnie są realizowane w ramach szkolnych klubów wolontariatu, jak i te, które z pomocą grantu można rozwijać lub ulepszać, bądź po prostu stworzyć nowy pomysł. 

Czas start!

Organizatorzy konkursu już czekają na pomysły gliwickiej młodzieży. Zgłoszenia uczestników mogą dokonać nauczyciele oraz opiekunowie reprezentujący szkołę za pomocą elektronicznych formularzy zgłoszeniowych, które można znaleźć na stronie http://gods.gliwice.pl/ oraz  www.forumgliwice.pl. Wypełnione formularze należy składać drogą elektroniczną do 14 maja br. do godz. 16.00. Zgłoszenia, które wpłyną po wskazanym terminie, nie będą brane pod uwagę. 

Jest o co walczyć

Spośród nadesłanych projektów komisja wybierze finałową piątkę, która zostanie poddana głosowaniu przez młodzież w terminie od 19 do 26 maja br. za pomocą formularza. Zwycięży ten projekt, który zdobędzie najwięcej głosów. Ogłoszenie wyników oraz rozdanie nagród odbędzie się podczas Gali z okazji Dnia Dobrych Uczynków – 1 czerwca br. w Forum. Zwycięzcy otrzymają grant w wysokości 8 tysięcy złotych ufundowany przez CH Forum na realizację projektu. 

Patrycja Cieślok 


wstecz

Komentarze (0) Skomentuj