Coraz większa złożoność systemów informatycznych wykorzystywanych w przedsiębiorstwach powoduje wzrost zainteresowania profesjonalnymi firmami informatycznymi oferującymi usługi stałej obsługi informatycznej dla biznesu. Zjawisko to w ostatnim czasie jest tym bardziej widoczne, im większe problemy firmy napotykają w czasie rekrutacji pracowników na stanowiska związane z IT. Dodatkowym elementem potęgującym te zjawiska jest kwestia zmienności w czasie zapotrzebowania, zarówno na konkretne usługi jak i ich wolumen. Etatowy informatyk nie będzie w stanie tak elastycznie dopasować się do zmiennych w czasie potrzeb biznesu, więc jedynym racjonalnym rozwiązaniem okazuje się podjęcie współpracy z firmą dostarczającą usługi informatyczne, a w szczególności usługi stałej i kompleksowej obsługi informatycznej. Firma decydująca się na rozpoczęcie współpracy z dostawcą usług obsługi informatycznej musi mieć świadomość, że współpraca ta, to w praktyce zakontraktowanie określonych rodzajów usług w sprecyzowanych ilościach, przy czym kluczowym elementem jest dopasowanie tych usług do aktualnych potrzeb firm.

Rodzaje usług kontraktowanych w ramach stałej obsługi informatycznej

Dostawcy usług IT, szczególnie Ci z dużym stażem i doświadczeniem, konstruując swoją ofertę, mają na uwadze to, aby była ona modułowa, a poszczególne usługi mogły być łączone w pakiet. Dodatkowo zwraca się uwagę na to, aby pakiet mógł być elastycznie modyfikowany z uwzględnieniem okresów najdalej miesięcznych. Obsługa informatyczna, nie jest jednorazową ofertą obejmującą „wszystko”, czyli tak naprawdę nie wiadomo co. Decydując się na obsługę informatyczną, należy zatem zwrócić uwagę i dokładnie rozpoznać jakie usługi mieszczą się w jej zakresie, w jaki sposób będą realizowane, w jakich ilościach oraz w jaki sposób mogą być zmieniane i modyfikowane.

Wśród podstawowych rodzajów usług Informatycznych dla firm kontraktowanych w ramach umowy outsourcingu IT, a więc usług o charakterze powtarzalnym, należy wyróżnić i wskazać niezbędne do realizacji usługi, takie jak:

  • fizyczne czyszczenie i konserwacja sprzętu komputerowego, która powinna być wykonywana minimum raz do roku, aby zachować stabilność pracy systemów IT, szczególnie tych działających w trybie 24/7,
  • konserwacja systemów operacyjnych, rozumiana jako systematyczna aktualizacja oprogramowania systemowego i aplikacyjnego oraz okresowe „odśmiecanie” systemów operacyjnych,
  • monitorowanie i ochronę przed działaniem złośliwego oprogramowania,
  • kontrola systemów automatycznej archiwizacji oraz weryfikacja systemów kopii zapasowej, włącznie z przeprowadzeniem stress testów,
  • okresowa kontrola prasy systemów zasilania awaryjnego,
  • zarządzanie i monitorowanie systemami bezpieczeństwa sieciowego,
  • administrowanie serwerami oraz pamięciami masowymi, w zakresie utrzymania ruchu, konserwacji, optymalizacji i usuwanie problemów,
  • administrowanie systemami pocztowymi,
  • prowadzenie dokumentacji technicznej,
  • wsparcie dla użytkowników (helpdesk),
  • prace dodatkowe, takie jak na przykład serwis pogwarancyjny sprzętu,
  • dostarczanie sprzętu oprogramowania i urządzeń sieciowych,
  • dostarczanie usług chmury,
  • pozostałe usługi dotyczące specyficznych potrzeb danego Klienta.

Sprawdzony dostawca usług IT

Wiadomo już, jakie są grupy najbardziej popularnych usług związanych z obsługą informatyczną firm. Pozostaje więc pytanie, jak znaleźć firmy, które mają modułową ofertę usług informatycznych, odpowiednie kompetencje, doświadczenie, ugruntowaną pozycję na rynku usług IT, a przede wszystkim są blisko? Odpowiedzią mogą być usługi oferowane przez Centrum Systemów Komputerowych. 30 lat obecności na rynku usług IT, doborowy zespół inżynierów informatyków, obsługa ponad 30 000 zgłoszeń serwisowych rocznie, indywidualne podejście do klienta, rzetelność i uczciwość cechujące partnerskie relacje z Klientami, to tylko wybrane atuty oferty. Centrum Systemów Komputerowych to firma informatyczna w Gliwicach świadcząca usługi lokalne oraz w innych miastach województwa śląskiego.   

Materiał partnera

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj