Powstaje konstrukcja betonowego pasa startowego, daleko są też prace przy budowie drogi dojazdowej z ulicy Pilotów. Jak informuje urząd miejski, do zakończenia robót jeszcze daleko. Pierwsze awionetki będą mogły tutaj wylądować najwcześniej późną jesienią
Inwestycja obejmuje obszar o powierzchni 42 hektarów na Trynku. W wyniku prac na tym terenie pojawi się m.in.  utwardzony pas startowy o długości ok. 900 m, drogi kołowania i płyta postojowa, parkingi, drogi dojazdowe oraz ścieżka rowerowa wokół lotniska.

Przedsięwzięcie jest finansowane przez miasto, a za jego realizację odpowiada spółka komunalna – Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju (GAPR). Wykonanie robót powierzono, w wyniku wygranego przetargu, Przedsiębiorstwu Remontów Ulic i Mostów w Gliwicach.

Sylwia Rudek-Matuszczak, dyrektor GAPR, na łamach „Miejskiego Serwisu Informacyjnego” przekazała, że budowa idzie zgodnie z planem. Gotowe są nasypy pod drogę startową i drogę kołowania oraz część podbudowy pod łącznik lotnisko - ul. Pilotów, powstają pierwsze warstwy konstrukcyjne pasa. Wykonano część zbiorczej kanalizacji deszczowej, przygotowano także teren pod ścieżkę rowerową w nowym przebiegu.

W najbliższym czasie rozpoczną się roboty związane z układaniem odwodnienia oraz budowa części retencyjnej kanalizacji deszczowej. Poza tym prace roboty geodezyjne i w niedługim czasie rozpocznie się budowa płyty postojowej. Wykonawca przystąpił również do prac elektrycznych, związanych z oświetleniem przyszłego obiektu. 

Nowego kształtu nabiera nie tylko obszar lotniska, już niedługo zmieni się jego bezpośrednie otoczenie. GAPR prowadzi komercjalizację terenów wokół nieruchomości, na których powstaną inwestycje związane z lotnictwem. Pod kątem tych planów spółka wybuduje płytę przedhangarową. Już udało się sprzedać działki po północno-wschodniej części lotniska, a w kolejce czekają tereny po jego południowej stronie, przylegające do projektowanej obwodnicy miasta. 

Wybudowanie betonowego pasa z infrastrukturą towarzyszącą pochłonie ok. 27 mln zł. Zdaniem władz miasta, to dobrze uzasadniony wydatek. Lotnisko, do tej pory trawiaste i o sportowym charakterze, po modernizacji będzie mogło przyjmować tzw. powietrzne taksówki oraz małe samoloty transportowe. 

Możliwe jest też wydłużenie drogi startowej do około 1,3 tys. metrów, co pozwoliłoby obsługiwać tzw. powietrzne busy, z 18 miejscami na pokładzie. Na razie dalsza rozbudowa to jednak dość mgliste plany.   

(pik)

Foto: Marcin Komar Baranowski

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj