Po trzech latach realizacji projekt Trans Tritia zbliża się ku końcowi.
Głównym jego celem było wspólne planowanie i koordynacja działań między władzami regionalnymi, dysponentami sieci transportowych i zainteresowanymi podmiotami transportu towarowego oraz operatorami centrów i terminali logistycznych leżących na obszarze Trans Tritii (województwa śląskie i opolskie, kraj morawsko-śląski, samorządowy kraj żyliński).
W ubiegłym tygodniu odbyła się konferencja wieńcząca to wydarzenie, którego partnerem jest m.in. Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju w Gliwicach. Impreza pn. „Silniejsza Europa: projekty transgraniczne” została zorganizowana we współpracy z Komitetem Regionów, Komisją Europejską oraz konsorcjum składającym się z Polski, Portugalii, Rumunii i Hiszpanii. Z uwagi na panującą pandemię, przedsięwzięcie, realizowane podczas 18. Europejskiego Tygodnia Regionów i Miast, odbywało się w przestrzeni wirtualnej.
– Strategiczne dokumenty wypracowane podczas projektu mają na celu poprawę obecnej sytuacji w transporcie, a wymiana dobrych praktyk oraz wspólne działania w ramach konsorcjum składającego się z Polski, Hiszpanii, Portugalii i Rumunii pozwolą patrzeć z innej perspektywy na problemy dotykające dane regiony – mówi Magdalena Ilnicka-Majchrzak, dyrektor działu doradztwa, szkoleń i marketingu GAPR. – To także inspiracja dla innych obszarów charakteryzujących się transgranicznymi kłopotami.
Warto wiedzieć, że poprawa koordynacji i planowanie transportu towarowego na obszarze Trans Tritii to szansa na dalszy rozwój Śląskiego Centrum Logistyki w Gliwicach oraz nowe miejsca pracy w tej spółce.
(san)
Komentarze (0) Skomentuj