Zanurzamy się w dziele tworzenia muzycznego testamentu, dworskich intryg, eksplozji i destrukcji geniuszu. Czerwiec upłynie pod znakiem „Amadeusza” Petera Shaffera w reżyserii Norberta Rakowskiego.

Spektakl, nad którym właśnie pracuje zespół Teatru Miejskiego w Gliwicach, to historia wielkiej teatralno – muzycznej rywalizacji dwóch artystów - Antonio Salierego i Amadeusza Mozarta.

Skupiając się na niemalże partyturowym zapisie sztuki, powstaje przedstawienie – przypowieść o zmaganiu się człowieka z losem, o tragedii kogoś, kto w zachwycie samym sobą i swoimi oczekiwaniami pokierował życie na tory zazdrości i nienawiści, w odwecie za własne niedoskonałości. Cała tragedia Salieriego to bluźniercze zmaganie się z Bogiem, który wybrał sobie na geniusza nie jego, a „tego Amadeusza”. Jednak tekst Shaffera to nie biografia Mozarta i nie tylko rozważania o losie artysty, ale przede wszystkim zachwyt nad muzyką geniusza, która przetrwała setki lat. Muzyka Mozarta będzie więc jednym z głównych bohaterów tej sztuki. - Liczymy w skrytości, że zarazi ona widzów, oderwie ich od prozy życia i pozwoli choć przez chwilę poczuć się wyjątkowo – mówi Rakowski.

Obsada: Karolina Olga Burek (Konstancja Weber – żona Mozarta); Anna Maria Moś (Caterina Cavalieri); Katarzyna Wysłucha (Teresa Salieri); Przemysław Chojęta (Hrabia Franz Orsini – Rosenberg); Rafał Domagała (Ignaz Greybig); Mariusz Galilejczyk (Venticelli 3, ksiądz); Cezary Jabłoński (Venticelli 1); Łukasz Kucharzewski (Baron Gottfried van Swieten); Maciej Piasny (Johann Killian Von Strack); Krzysztof Prałat (Józef II – cesarz Austrii); Kornel Sadowski * (Venticelli 2); Mateusz Trzmiel * (Wolfgang Amadeusz Mozart); Błażej Wójcik (Antonio Salieri).

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj