Kończy się rewitalizacja gliwickiego lotniska. Pod koniec ubiegłego roku oddano do użytku utwardzony pas startowy o długości ponad 900 m wraz z infrastrukturą. Za kilka tygodni, w połowie roku,  mieszkańcy Gliwic będą mogli skorzystać z wielofunkcyjnego kompleksu wystawienniczo-edukacyjnego.
Całość jest już praktycznie gotowa, teraz trwają niezbędne odbiory. Inwestorem tej części modernizacji lotniska jest Aeroklub Gliwice (zastępczym była miejska spółka - Górnośląska Agencja Przedsiębiorczości i Rozwoju – red.), a koszt prac - współfinansowanych przez UE - wyniósł 34 mln zł brutto.

Na początek przeprowadzono gruntowną przebudowę dwóch hangarów i rozbiórkę pobliskich obiektów technicznych. Nietknięty został tylko budynek administracyjny aeroklubu oraz sąsiadująca z nim restauracja. Stalowa konstrukcja hangarów została wyczyszczona, pomalowana. Na posadzce położono trwałą gumową nawierzchnię, postawiono nowy dach, wrota wjazdowe, wybudowano antresolę. Przed hangarami wyremontowana została płyta postojowa dla statków powietrznych.  

Na tyłach wybudowano nowy obiekt o powierzchni około 900 m kw, który pełnić będzie funkcję ekspozycyjno-edukacyjną. Przebudowa tej części lotniska stanowi bowiem element Gliwickiego Centrum Edukacji Lotniczej. W holu głównym, wyposażonym w windę dla niepełnosprawnych, znajduje się część wystawiennicza związana z historią lotnictwa i aeroklubu, modelarnia, dwa symulatory lotów. W specjalnej kopule prezentowane będą filmy w formacie 4D. Na piętrze zlokalizowane są natomiast salki edukacyjne. Stamtąd prowadzi też wejście na antresolę górującą nad hangarem, który stał się teraz muzeum techniki powietrznej. W nim stoją już zabytkowe szybowce. - W konsekwencji ma powstać nowa przestrzeń rekreacyjno-poznawcza dla mieszkańców – rekomenduje Michał Palarz, dyrektor Aeroklubu Gliwice.

(san)

ZAJRZYJ DO GALERII ZDJĘĆ

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj