Gliwicki Budżet Obywatelski w nowej odsłonie działa już od trzech lat. Zmieniono wiele zasad, między innym dlatego, że upomnieli się o to liderzy z dzielnic i Ośrodka Studiów o Mieście. Ale, ich zdaniem, wciąż kuleje promocja tego ważnego narzędzia aktywizacji społeczeństwa obywatelskiego.
Chodzi o urzędową stronę internetową poświęconą budżetowi obywatelskiemu.
- Nie powstała mimo naszych nalegań w trakcie
konsultacji procedury. Istnieje podstrona na gliwice.eu, która,
niestety, jest tak uboga w treści i warstwie wizualnej, że nie spełnia
żadnych funkcji promocyjnych, w żaden sposób nie zachęca do udziału w
Gliwickim Budżecie Obywatelskim. To duży błąd - mówi Bartosz Rybczak z Ośrodka Studiów o Mieście. I podkreśla, że w wielu miastach o tym wiedzą i dlatego prowadzą
specjalne dedykowane strony, atrakcyjne wizualnie, przejrzyste,
intuicyjne.
OSOM uważa, że budżet partycypacyjny bardzo przyczynia się
do aktywizacji mieszkańców i rozwoju świadomego społeczeństwa
obywatelskiego. Dlatego członkowie ośrodka postanowili wesprzeć, promocyjnie, GBO i
samodzielnie przygotowali portal, na którym można sprawdzić wszystkie
najważniejsze informacje, obejrzeć mapę zgłoszonych wniosków oraz
zapoznać się z najciekawszymi - te, po etapie weryfikacji formalnej,
zostaną wyróżnione.
- Zaprezentujemy też statystyki z funkcjonowania tego portalu, może to przekona urząd do stworzenia miejskiej strony budżetu obywatelskiego - dodaje Rybczak.
Link do strony tu:
http://budzetdlagliwic.pl/
- Zaprezentujemy też statystyki z funkcjonowania tego portalu, może to przekona urząd do stworzenia miejskiej strony budżetu obywatelskiego - dodaje Rybczak.
Link do strony tu:
http://budzetdlagliwic.pl/
Komentarze (0) Skomentuj