Program jest skierowany dla najlepszych absolwentów szkół średnich podejmujących studia na Politechnice Śląskiej oraz dla uczniów Akademickich Liceów Ogólnokształcących Politechniki Śląskiej. W tegorocznej edycji będzie w nim uczestniczyć  17 osób – 11 studentów i 6 uczniów Akademickich Liceów Ogólnokształcących Politechniki Śląskiej.

Dotychczas programem mentorskim  objęto ponad 60 studentów i ponad 20 uczniów ALO, a rolę. ę mentora pełniło 64 nauczycieli akademickich. 

- Uczestnicy programu mogą korzystać z wszelkich możliwości kursów dokształcających, wyjazdów zagranicznych, ale przede wszystkim z  indywidualnej ścieżki rozwoju, dostosowania współpracy z mentorem i programu działalności naukowej do własnych zainteresowań. Tę indywidualizację i elastyczność programu kształcenia chcielibyśmy rozwijać na Politechnice Śląskiej, by stały się naszym znakiem rozpoznawczym – podkreślił prof. Arkadiusz Mężyk, rektor Politechniki Śląskiej. 

W programie bierze udział Małgorzata Włodarczyk, studentka automatyki i informatyki przemysłowej. - To jest ogromna szansa na rozwój, a pod opieką doświadczonych osób będę mogła dużo więcej zdziałać. Głównie chciałabym się skupić na fizyce – powiedziała. 

Program jest skierowany również do uczniów Akademickich Liceów Ogólnokształcących Politechniki Śląskiej. Piotr Grodzicki, uczeń ALO w Gliwicach, zdecydował się na udział w programie, aby poszerzyć wiedzę z zakresu chemii. - Chciałbym też rozwinąć tzw. umiejętności miękkie, jak np. pracę w grupie ze studentami, w laboratorium, bo to jest coś, co może mi się przydać w przyszłości - podkreślił.

Dyrektor ALO w Gliwicach dr Małgorzata Borysławska podkreśliła, że uczestnicy programu otrzymują dużo nowych możliwości rozwoju. – Mentorzy mogą ich wprowadzać w pewne obszary działalności, które rezerwowane są tylko dla studentów – mogą brać udział w pracach kół naukowych, konferencjach naukowych i liczyć na opiekę mentora, który czuwa nad rozwojem tego konkretnego młodego człowieka – podkreśliła.  - Uczestnictwo w programie mentorskim jest dużym wyróżnieniem dla uczniów. Jednocześnie daje im możliwość realizacji swoich pasji i zainteresowań w sposób kierowany, który wynika z planu rozwoju naukowego; w sposób, który daje duże gwarancje tego, że poznawanie nowej dyscypliny wiedzy zakończy się wieloma sukcesami – wskazał dyrektor ALO w Rybniku Krzysztof Lazaj. 

(mat.pras. Politechnika Śląska)
 

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj