"Z drogi progi" wymyśliła gliwicka Fundacja Qlavi, a Fundacja Tesco wybrała projekt spośród setek innych, zgłoszonych w programie „Decydujesz, pomagamy”. Głosowanie potrwa do 17 lutego. 
Kampania społeczna ma na celu likwidację "błahych" barier architektonicznych w myśl projektowania uniwersalnego (dostępności dla wszystkich). Projekt obejmuje: pomiary wysokości jednego stopnia dzielącego osoby niesprawne od wejścia do lokalu użytkowego, przeprowadzone przez architekta i przy wsparciu rehabilitanta oraz wykonanie przez wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Gliwicach 30 progów (klinów) do lokali i sklepów.   

Osoby na wózkach inwalidzkich, starsze z chodzikami i matki z dzieckiem w wózku mają ogromny problem, by dostać się do sklepu, kawiarni, restauracji czy banku. Wprawdzie znajdują się one na parterze, lecz dostępu broni... próg. Jeśli ma powyżej 10 cm,  dla osób na wózku staje się  przeszkodą nie do pokonania. Szczególnie, gdy poruszają się one na wózkach akumulatorowych, ważących ponad 100 kg.

- Dla wychowanków Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Gliwicach, którzy będą wykonywać podjazdy, nasz projekt jest lekcją zachowań międzyludzkich. Podnosi ich kompetencje społeczne, ale też rozwija umiejętności techniczne -  tłumaczy ideę  Agnieszka Filipkowska, prezes Fundacji Qlavi. 

Głosować można w marketach Tesco w Gliwicach przy Pszczyńskiej 315,  Kochanowskiego 36, Łabędzkiej 26, w Zabrzu przy Piłsudskiego 9. Wrzucając do odpowiedniej urny żeton, otrzymany z paragonem za zakupy. Każdy paragon to jeden żeton, bez względu na kwotę zakupów. 
- Sfinansowanie projektu „Z drogi, progi!” oznacza powstanie 30 podjazdów, a to 30 lokali użytkowych w rejonie Gliwic i Zabrza, do których osoby z ograniczoną ruchomością będą miały ułatwiony dostęp - dodaje Filipkowska.





Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj