Złote Granty dla najlepszych „Projektantów edukacji” przyznane. Gliwicka młodzież działa dalej z nadzieją na sukces 
Dwie gliwickie szkoły – Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej oraz Liceum Ogólnokształcące „FILOMATA” walczyły w drugim etapie konkursu „Projektanci edukacji” o najwyższe wyróżnienie, jakim jest Złoty Grant.

Pomimo ciekawych pomysłów, realizacji projektów oraz walki do samego końca - żadna ze szkół nie zwyciężyła w konkursie. W czwartek, 13 maja, zostały ogłoszone wyniki jedenastej edycji ogólnopolskiego konkursu, które ostatecznie rozwiały nadzieje na zdobycie cennego grantu w wysokości 2 000 złotych. Jury konkursowe zamiast pięciu Złotych Grantów, nagrodziło aż sześć szkół, jednak żadne gliwickie liceum nie znalazło się w gronie zwycięzców. „Projektanci edukacji” to konkurs stworzony przez wydawnictwo Nowa Era. To młodzież wybiera tematykę, którą chce się zająć, by następnie swoje pomysły zrealizować. Projekt umożliwia  rozwój pasji oraz zainteresowań młodzieży, a to wszystko pod czujnym okiem nauczyciela- opiekuna. Po pierwszym etapie konkursu - dwie gliwickie szkoły po otrzymaniu grantu w wysokości 1 000 zł  przystąpiły do realizacji swoich schematów.  
 
„Pogromcy Mitów” ze Strzody

 Siedmioosobowa grupa uczniów II klasy z Akademickiego LO zajęła się tematyką fizyki. W swoim projekcie edukacyjnym pt. „PogroMC^2” chcieli zwrócić uwagę na nieścisłości oraz fałszywe informacje, które można znaleźć w świecie wirtualnym. „Pogromcy Mitów” chcieli nauczyć podstawowych praw fizyki, a także obalać mity związane z doświadczeniami oraz tik-tokowymi eksperymentami, które nie zawsze są prawdziwe lub prawidłowo wykonane.

- Każdy z nas „cierpi” na przerost ambicji, dlatego pragnęliśmy wnieść coś do społeczeństwa i nauki. Kierowała nami chęć zmiany społecznej i samorealizacji, szczególnie w zakresie poszerzania wiedzy z nauk ścisłych, stąd projekt „PogroMC^2” – mówią Aleksandra Babiuk oraz Michał Kowalski, reprezentanci Akademickiego LO w Gliwicach.

- Młodzież realizuje swój projekt edukacyjny już od paru miesięcy, a „Projektanci edukacji” byli tylko przystankiem po drodze do sukcesu - jak podkreśla opiekun grupy Małgorzata Szymaszek, nauczycielka fizyki w Akademickim LO - Szkoda że nie udało się wygrać konkursu, jednak uczniowie kontynuują działania, bo przynoszą efekty, a filmiki cieszą się dużą popularnością w internecie. Młodzież z pewnością nie osiądzie na laurach, tylko dalej będzie robić swoje.

O „mojej małej ojczyźnie”

Młodzież z LO „FILOMATA” w składzie Ewa, Zuzanna, Ola, Emilia, Marta oraz Maciej za cel obrali sobie rozpropagowanie Śląska, miejsca, w którym żyją - Chcieliśmy przekazać innym osobom wiedzę o naszym wspaniałym regionie i rozkochać w nich wielu ludzi. Pomysł na grę wydał nam się do tego celu idealny. Nauka poprzez zabawę jest najlepsza – dodają.

Pięcioosobowa grupa uczniów wymyśliła projekt pt. „Ruda wiedzy- śląskie graffiti”, który miał za zadanie - poszerzanie wiedzy o Górnym Śląsku, poprzez połączenie zabawy z edukacją, a także możliwością poznania geografii, czy historii. Pomysł niestety nie zwyciężył, jednak będzie wykorzystany.

- Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Zrobiliśmy duży kawał dobrej roboty, który będzie wykorzystywany zarówno w szkole, jak i poza nią. Za rok będziemy znowu startować. To fantastyczny czas na realizację własnych pomysłów z pożytkiem dla innych uczniów - informuje Dariusz Karolczyk, nauczyciel w LO „FILOMATA”.

Patrycja Cieślok

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj