Marzysz, by być jak Lasse i Maja? Chcesz poczuć dreszczyk emocji? Zagraj za darmo w „Tajemnicę zaginionej opowieści”, a przy okazji poznaj miejską bibliotekę  w wirtualnej rzeczywistości.

Jesteś molem książkowym? A może komputer to twój drugi świat? Nieważne, bo teraz i jeden, i drugi powód jest dobry, by odwiedzić salon ZENonVR w Forum. Na maniaków gier i fanów książek czekają przygody w wirtualnej przestrzeni biblioteki centralnej.

„Tajemnica zaginionej opowieści” zaprasza do wycieczki po bibliotecznych korytarzach i zakamarkach. Dzięki technologii Virtual Reality można zajrzeć w miejsca na ogół niedostępne – stanąć po drugiej stronie lady, sprawdzić, co kryją szuflady bibliotekarza, pomyszkować na zapleczu. A przede wszystkim – wytropić wśród regałów wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. 

- Fabuła gry opiera się na wątkach detektywistycznych. Poznajemy sylwetki trzech podejrzanych, a naszym zadaniem jest ustalić, kto zawinił. Więcej nie mogę zdradzić, żeby nie psuć zabawy. Aby znaleźć klucz do zagadki, należy wykazać się spostrzegawczością, logicznym myśleniem, a nawet zwinnością – opowiada Bartosz Łapszyński z Działu Instrukcyjno – Metodycznego Miejskiej Biblioteki Publicznej w Gliwicach.

Scenariusz gry napisała Marta Matyszczak, autorka kryminałów ze Śląska, a za stronę  graficzną odpowiada studio Modi3D. Projekt powstał w ramach festiwalu literackiego „Haczyk”, zorganizowanego przez MBP w Gliwicach przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. 

Każdy z nas może spróbować swoich sił jako detektyw. Gra udostępniana jest w salonie ZENonVR w Forum, a dzięki umowie właściciela salonu z biblioteką, możemy pobawić się nią bezpłatnie. Wystarczy tylko w jednej z filii MBP Gliwice lub w znajdującym się po sąsiedzku Biblioforum pobrać specjalny voucher uprawniający do skorzystania z gry.

Dla biblioteki projekt to test na drodze do szerszego wykorzystania technologii wirtualnej rzeczywistości i pokrewnych w propagowaniu czytelnictwa. 

- Pierwszym krokiem była gra miejska. Uczestnicy mieli za zadanie pokonać trasę ze smartfonem w ręce – od punktu do punktu prowadziła ich popularna przeglądarka mapowa, na telefonach rozwiązywali zadania. Zabawa przyciągnęła rzesze mieszkańców, a zainteresowanie zachęciło nas do rozwijania takiej formy promowania wizerunku biblioteki jako placówki otwartej na nowinki, idącej z duchem czasu. Będzie o tyle łatwiej, że biblioteka jest właścicielem aplikacji wykorzystanej w grze. Kolejne tego typu projekty, być może również z elementami rozszerzonej rzeczywistości, są kwestią czasu – przekazuje Łapszyński. 

„Tajemnica zaginionej opowieści” stanowi jedną z głównych atrakcji oferty biblioteki na ferie, które upłyną pod znakiem detektywistycznych zagadek. 

Podczas zajęć w Zimowej Akademii Detektywistycznej każde dziecko będzie mogło puścić wodze fantazji. Młodzi następcy Sherlocka Holmesa poznają tajne szyfry, zbadają odciski palców i wykonają portret pamięciowy. A tropiąc poszlak i ślady odkryją, że… pssst… to na razie tajemnica!

Udział we wszystkich wydarzeniach jest bezpłatny, czasami jednak, ze względu na ograniczoną liczbę uczestników, wymagane jest zaproszenie lub zarezerwowanie miejsca.

(pik)

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj