Pumptrack, który zbudowany zostanie na terenie os. Kopernik, ma być przeznaczony dla wszystkich rowerzystów, bez względu na wiek. 

Plac startowy toru połączony zostanie alejką z ul. Wielkiej Niedźwiedzicy. Ta inwestycja to kolejny przykład tego, że warto składać wnioski w Budżecie Obywatelskim, z niego bowiem pochodzą pieniądze na jej realizację.

Pumptruck to tor rowerowy składający się z profilowanych pasm jezdnych, na których występują garby (muldy) oraz z profilowanych zakrętów (band). Są one ułożone w sekwencje umożliwiające rozpędzanie się i utrzymywanie prędkości bez konieczności pedałowania. Serie muld wraz z bandami tworzą zamkniętą pętlę, po której jazda może odbywać się w obu kierunkach. Tor będzie miał nawierzchnię asfaltową, a skarpy obsiane zostaną trawą.

Zakręty toru będą miały dobrane promienie w taki sposób, aby możliwe było wykonywanie skrętów w obie strony, bez konieczności zmiany kierunku jazdy. Ważne jest także, aby kształt, konstrukcja i wykończenie toru zapewniały możliwość bezpiecznego opuszczenia pasma ruchu.
Tor powinien być zaprojektowany i wykonany jako obiekt o nawierzchni asfaltowej. Skarpy toru powinny zostać obsiane trawą.
Zgodnie z zamówieniem, długość toru powinna wynosić co najmniej 130 mb, a wysokość muld napędzających – 35-85 cm. Z kolei wysokość zakrętów i przeszkód służących do wybicia i lądowania wyniesie od 70-120 cm. W założeniach przewidziano 6 muld i 2 zakręty profilowane. Są to jednak parametry wyjściowe, które na etapie projektu mogą ulec korekcie.
Pumptrack zostanie zaprojektowany i wybudowany przez jedną firmę, wyłonioną w przetargu, która na oddanie inwestycji będzie miała 4 miesiące od dnia podpisania umowy. Na oferty MZUK czeka do 14 marca.
aku

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj