Będą to autobusy kursujące jak najprostszymi trasami i mają stanowić konkurencję do poruszania się po metropolii samochodami.
Do obsługi metrobusów zostanie skierowany nowoczesny tabor. Część metrolinii zastąpi obecne linie przyspieszone, tzw. osiemsetki.

Linii metropolitalnych ma być docelowo 30. Ich przewagą będą proste trasy, mała liczba przystanków i duża częstotliwość kursowania.

Wszystkie metrolinie (z wyjątkiem lotniskowej AP) będą oznaczone literą M i numerem trasy. 

Nasze miasto zyska np. linię M14 - szybkie połączenie z Ożarowicami, czyli Katowice Airport. Trasa będzie prowadziła przez Zbrosławice, Tarnowskie Góry, Zabrze, Bytom. 

W pierwszym etapie - 5 kwietnia - zostaną uruchomione linie podstawowe, łączące duże miasta: 
• M1 Katowice – Gliwice przez Drogową Trasę Średnicową, 
• M2 Katowice – Dąbrowa Górnicza, 
• M4 Sosnowiec – Katowice, 
• M18 Gliwice – Tychy, 
• M24 Katowice – Zabrze
• AP z Katowic na lotnisko w Pyrzowicach. 

Następnie, około połowy roku, na trasy wyjadą linie uzupełniające, integrujące obszar Metropolii. W ostatnim stadium zaczną kursować autobusy dowozowe (M100-M108), zwiększające dostępność pozostałych.

Szybkie autobusy będą jednak rozwiązaniem tymczasowym, aż zostanie rozbudowana infrastruktura kolejowa i powstanie kolej metropolitalna. 

W galerii grafika przedstawiająca plan wszystkich metrolinii.

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj