Gliwicka Rada Rowerowa spotkała się z zastępcą prezydenta.
 

Gdyby trasy, do których Zarząd Dróg Miejskich ma gotowe projekty oraz te zaproponowane przez nas udało się skończyć, to w okolicach 2028 roku, z każdej dzielnicy Gliwic istniałaby przynajmniej jedna kompletna trasa rowerowa do Śródmieścia. 

Byłby to pierwszy kamień milowy w tzw. urowerowieniu Gliwic. Kolejnym etapem powinny być połączenia rowerowe między dzielnicami – mówi Tomasz Herud z Gliwickiej Rady Rowerowej, której przedstawiciele spotkali się niedawno z zastępcą prezydenta Mariuszem Śpiewokiem, by porozmawiać o przyszłości w kontekście rozwoju tras i promocji mobilności rowerowej w Gliwicach.
Najważniejszymi tematami ostatnich rozmów przedstawicieli rowerzystów z wiceprezydentem oraz urzędnikami odpowiedzialnymi za transport i inwestycje było wpisanie przebiegów głównych tras rowerowych do studium przestrzennego miasta Gliwice.

- Podczas spotkania wskazaliśmy również priorytetowe inwestycje rowerowe na lata 2023-2028 (czyli kolejną kadencję władz samorządowych). Były to: budowa kolejnego fragmentu głównej trasy N-S przez centrum przy ul. Dworcowej, dokończenie tras wylotowych przy takich ulicach jak Toszecka czy Tarnogórska oraz budowa tras rowerowych wzdłuż ul. Andersa/Kozielskiej i Daszyńskiego – wylicza Tomasz Herud.
Wśród tematów podjętych na spotkaniu znalazła się także promocja ruchu rowerowego w szkołach.

A jak wygląda obecnie sytuacja rowerzystów w naszym mieście? Tego dowiedzieć się można z opublikowanego kilka dni temu przez GRR corocznego raportu rowerowego. To już 5 dokument, oceniający stan infrastruktury rowerowej i rozwiązań sprzyjających rowerzystom w naszym mieście.

- Ostatni rok okazał się najskromniejszy pod względem długości nowej infrastruktury rowerowej (1,4 km) oraz najlepszy pod kątem kontraruchu rowerowego (dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych dla pozostałych pojazdów). Liczba takich ulic wzrosła z 2 do 11 – ocenia GRR. - Widoki na 2022 rok natomiast są znacznie bardziej obiecujące – kilka inwestycji rowerowych jest w toku (m.in. dokończenie ścieżki rowerowej przy ul. Kujawskiej na pograniczu Ligoty i Sośnicy) a w szafach Zarządu Dróg Miejskich czekają projekty na kilkanaście kilometrów kolejnych nowych ścieżek rowerowych (sam projekt kolejnego odcinka ścieżki przy ul. Toszeckiej obejmuje odcinek o długości 5 km).

- Na spotkaniu nie przedstawiono deklaracji realizacji konkretnych działań i inwestycji, jednak wszystkie zaproponowane rozwiązania zostaną przeanalizowane – mówi z kolei Łukasz Oryszczak, rzecznik prasowy prezydenta Gliwic. - W pierwszej kolejności koncentrujemy się jednak na ograniczeniu ruchu samochodowego w Śródmieściu. Ponadto sprawa stojaków i parkingów rowerowych na terenach szkół zostanie ponownie przeanalizowana przed dyrektorów poszczególnych jednostek – dodaje.

Coroczne raporty (od 2017 roku) znaleźć można na stronie www.grr.org.pl w zakładce statystyki.

(aku)

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj