Skoro wójt Pcimia został prezesem PKN Orlen, dlaczego pani z banku nie może zostać komisarzem gminy. Kontrowersyjna kandydatura przeszła, premier Mateusz Morawiecki podpisał. 35-letnia pracownica banku Ewa Waliczek, żona kolegi wojewody śląskiego, została osobą pełniącą obowiązki burmistrza w gminie Sośnicowice – wbrew suwerenowi.  
Wojewoda śląski Jarosław Wieczorek ludzi nie słucha, choć partia, do której należy, właśnie w głosy ludzi miała się wsłuchiwać. Zlekceważył wolę radnych z Sośnicowic, którzy, po śmierci burmistrza, chcieli przedterminowych wyborów. W zamian narzucił ludziom komisarza. Zupełnie niedoświadczoną w działalności samorządowej pracownicę banku, żonę swojego kolegi. 

„Dobra zmiana” przyszła i do Sośnicowic, komentowali niezadowoleni mieszkańcy.

- Kolejny raz Prawo i Sprawiedliwość udowadnia, że ważniejsze od doświadczenia i kompetencji, w tym wypadku samorządowych oraz administracyjnych, są powiązania z politykami PiS. Sośnicowice, zamiast samorządowca – gospodarza, mają teraz partyjnego komisarza – komentuje Borys Budka, poseł PO z Gliwic. 

Aktywistka bez aktywności
Po tym, jak ukazał się nasz pierwszy artykuł o podejrzeniu nepotyzmu w gminie, tematem zainteresowały się inne media. W nadawanych w TVP3 Aktualnościach wojewoda, uzasadniając swoją decyzję, argumentował, że Ewa Waliczek urodziła się w Sośnicowicach, więc tę gminę zna, a do tego jest… aktywistką. 

W podobnym tonie broni Waliczkowej w wywiadzie dla portalu 24gliwice. Przedstawia ją jako działaczkę inspirującą różnego rodzaju społeczne akcje, walczącą o budowę w gminie ośrodków wychowawczych (!) oraz przedszkoli. Poza tym obiecuje, że gmina będzie dobrze zarządzana, bowiem Waliczek ma „wykształcenie, doświadczenie i młody wiek”. 

W wypowiedziach do prasy, przesyłanych drogą mailową, Wieczorek jest w słowach dużo ostrożniejszy, a odpowiada głównie ustawami. Przed kamerami widać się rozpędza. Za bardzo. 

Po pierwsze, w gminie Sośnicowice urodziło się jeszcze, prócz pani Ewy, wiele innych osób, które dodatkowo mają to, czego nie ma ona – doświadczenie w pracy samorządowej. Po drugie, Waliczek nie jest żadną aktywistką, co potwierdzają mieszkańcy. Nie działała na rzecz gminy czy powiatu, nie udziela się w żadnym stowarzyszeniu czy organizacji. Po trzecie, wykształcenie. Nie ukończyła prawa administracyjnego czy politologii, ale dość popularne zarządzanie i marketing, dodatkowo kurs księgowego. Na miejscu, jako ekonomistka, była więc w banku, a w sośnicowickim urzędzie sprawdziłaby się jako księgowa. Powierzanie jej tak ważnego stanowiska, jak komisarz gminy, jest grubą przesadą. Wreszcie po czwarte: Wieczorek zapewnia, że Waliczek ma doświadczenie. Ciekawe, bo sama Waliczek powiedziała „Nowinom”, że doświadczenia nie ma.        

Wojewoda się rozpędził
Jedyną formą społecznej aktywności pani Ewy było zaangażowanie w sprawę ważną dla niej osobiście jako matki dwójki małych dzieci. Czyli w sprawę prywatną. Chodziło o rozbudowę przedszkola w Sośnicowicach. 

Nie zgadzał się na to ówczesny burmistrz, nieżyjący już Marcin Stronczek, twierdząc, że działanie takie w małej gminie byłoby nieuzasadnione pod względem ekonomicznym (nota bene Waliczek, jako magister ekonomii, powinna to wiedzieć). Gdyby otwarto kolejny oddział w sośnicowickiej placówce, trzeba by było zlikwidować przedszkole w którymś z sołectw.  

Zastanawiające jest więc twierdzenie wojewody, że Waliczek walczyła o budowę przedszkoli. W liczbie mnogiej. To ile tych przedszkoli w niewielkiej gminie miało powstać? Pięćdziesiąt? Sto? A ośrodki wychowawcze, o które to niby obecna komisarz walczyła? O jakie chodzi? Ta nazwa oznacza wszak domy poprawcze. 

Wojewoda: jeśli jest informacja, chętnie posłucham, od kogo
We wspomnianym wywiadzie dla portalu 24gliwice wojewoda powiedział coś niepokojącego. Zamiast próbować wytłumaczyć się przed społeczeństwem z podejrzeń o nepotyzm, zastanawiał się głośno, kto przyszedł z tą informacją do mediów...

W imieniu wojewody najczęściej wypowiada się jego rzeczniczka prasowa Alina Kucharzewska. Odpowiada na każde pytanie z wyłączeniem tych o nepotyzm. Ponieważ zadawałam je wielokrotnie, bez skutku, uznaję, że czytelnicy mają prawo wiedzieć, o co chodziło. Oto pytania.

1. Czy wojewoda kontaktował się z mężem Ewy Waliczek w sprawie zarządu komisarycznego w gminie Sośnicowice? Jeśli tak, jaki dokładnie był to kontakt – panowie spotkali się czy rozmawiali przez telefon? Może pisali ze sobą?
2. Czy wojewoda zaproponował mężowi Ewy Waliczek funkcję komisarza w Sośnicowicach? 
3. Skąd wojewoda zna kandydaturę Ewy Waliczek? Czy zaproponował mu ją jej mąż – jeśli nie, to kto? 
4. Czy wojewoda jest szkolnym kolegą męża Ewy Waliczek? W jakich stosunkach panowie pozostają obecnie (spotykają się, kontaktują mailowo, telefonicznie, na FB, przyjaźnią się itp.).

Odpowiedziano w sposób, który obraża inteligencję mieszkańców: „wojewoda chodził też do technikum z przewodniczącym rady miasta Gliwice Markiem Pszonakiem”. Tylko żonie Pszonaka pracy nie załatwił.

Wieczorek, wszędzie, gdzie może, zapewnia, że mąż Ewy Waliczek był jedynie jego kolegą w technikum łączności. Nasi informatorzy twierdzą jednak, że panowie nadal się kontaktują (tak było w sprawie wyboru komisarza). Teściowa Ewy Waliczek miała się nawet niedawno w miasteczku chwalić, że syn zna wojewodę i utrzymuje z nim kontakt. 

Świadczyć o tym może także mail, jakiego po pierwszym artykule wysłał do redakcji małżonek pani komisarz. Wynika z niego, że mógł poznać korespondencję, jaka wyszła z redakcji do biura wojewody (zacytował charakterystyczne stwierdzenie, użyte wyłącznie w mailu do Jarosława Wieczorka). 

- Zapewniam, że nie ujawniliśmy treści korespondencji – mówi Kucharzewska. Ale dodaje przy tym, że każdy obywatel może żądać udostępnienia maili ze skrzynki służbowej w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej. Zapytałam więc w biurze wojewody, kto takich informacji żądał oficjalnie.  Od dyrektorki biura dowiedziałam się, że nikt. Pozostają więc kontakty nieoficjalne... 

Przechodziła obok urzędu i została komisarzem
Ewa Waliczek, prócz tego, że jest żoną kolegi wojewody, jest też synową Marii Waliczek, sośnicowickiej radnej oraz przewodniczącej komisji budżetowej. Komisarz Ewa jest również powinowatą Józefa Kruczka, znanego lokalnego biznesmena i radnego powiatu gliwickiego. Ten zapewnia, że synowa jego siostry została komisarzem, bo… złożyła CV w urzędzie wojewódzkim (w banku pracować już nie chciała). 

Sytuacja przypomina trochę scenę z Barejowskiego „Misia”. Waliczek przechodziła obok urzędu i... została komisarzem.

W rozmowie z „Nowinami” Kruczek potwierdził brak doświadczenia pani komisarz. Przedstawił je jednak jako… atut. Bo dzięki temu „Ewa nie przewróci gminy do góry nogami”. Może i nie przewróci, ale czy nie spowolni i nie zepsuje pracy urzędu, skoro się na niej nie zna? 

Zdaniem Kruczka, dzięki Ewie będzie można teraz pozyskać pieniądze na różne inwestycje, bo przecież jako komisarz ma ona poparcie premiera. I snuje radny wizje: obwodnicę się zrobi, remont drogi w Sierakowicach… Zapominając najwyraźniej, że te należą do nie gminy, ale Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. A premier Morawiecki w działalność ZDW wtrącać się, dla nieznanej sobie pani Ewy, nie będzie.   

Radny Kruczek, zbulwersowany ostatnim artykułem zamieszczonym w „Nowinach”, przesłał do redakcji oświadczenie. Poinformował w nim, że tekst był elementem gry wyborczej. A na swoim profilu na Facebooku próbował zaszantażować redakcję i postraszyć mieszkańców Sośnicowic. 

Cytuję: „Jeżeli redakcja tego [oświadczenia] nie upubliczni, sprawę oddam do sądu w celu uzyskania informacji co do informatorów...”. Tak na marginesie: dane informatorów to tajemnica dziennikarska, z której sąd zwalnia wyłącznie w przypadku zagrożenia życia lub zamachu stanu. 

Komisarz Ewa „przechadza się”
Komisarz Ewa już rządzi. Od 6 lutego. Przechadzała się najpierw po urzędzie, przedstawiała, wreszcie zasiadła przy biurku burmistrza i rozwiązała umowę z obsługującą gminę kancelarią prawną, podpisała zaś z nową, z Piekar Śląskich. „Zaczęło się”, napisał do redakcji informator. 

Wzięła udział w pierwszej sesji, na której jednak specjalnie się nie popisała. Nowa inicjatywa, z jaką wyszła, to pomysł zorganizowania w Sośnicowicach dożynek powiatowych. 

- Nic konkretnego nie powiedziała, raczej strzelała gafy, na przykład o budowie kanalizacji w Sierakowicach, która zakończyła się dwa lata temu – mówi jeden z radnych. - Zaś po sesji podeszła do Czesława Jakubka i spytała, jak jej poszło.

Pojawia się więc w sprawie nowe nazwisko. Czesław Jakubek to były burmistrz Sośnicowic, samorządowiec z doświadczeniem. Wieść gminna niesie, że to on miał zostać komisarzem, ale przeszkodził poseł ziemi gliwickiej Piotr Pyzik, kiedy dowiedział się, że Jakubek sympatyzował z PO. Wtedy ze strony wojewody padła kandydatura Ewy Waliczek, a Pyzik ją zaakceptował – pofatygował się nawet osobiście do małego banku w Sośnicowicach, by panią Ewę poznać. Poprosiliśmy posła o komentarz w tej sprawie, ale ponoć jest za granicą i na razie odpowiedzieć nie może. Za granicę maile z Gliwic  najwyraźniej nie dochodzą.  

Rzecznik Kucharzewska potwierdza za to, że wojewoda prowadził rozmowy z Jakubkiem. Reszta to informacje od mieszkańców gminy i radnych. Którzy widzieli na przykład, jak Jakubek, Ewa Waliczek i ktoś jeszcze (prawdopodobnie jej teściowa - radna) spotkali się w słynnej sośnicowickiej cukierni na „naradzie”. (Niestety, nie udało mi się dodzwonić do Czesława Jakubka.) 

- Mówi się, że Jakubek jest nieoficjalnym doradcą Ewy, bo przecież ona nie zna się na rządzeniu gminą – informuje nas sośnicowicki radny. I dodaje, że jego zdaniem, Ewa to tylko marionetka w rękach Józefa Kruczka, który od lat ma parcie na szkło i chce zostać w Sośnicowicach burmistrzem. - Wprawdzie zaprzecza, że jest w partii, ale widujemy go teraz z posłem Pyzikiem – dodaje radny. 

 PiS na herbatce u Ewki 
- W gminie dzieją się ostatnio dziwne rzeczy – mówi mieszkanka Sośnicowic prosząca o anonimowość. Wszyscy zresztą chcą być anonimowi. To mała gmina, boją się kłopotów, zemsty ze strony rodziny, która ma władzę i poparcie wojewody.

Jakie to dziwne rzeczy? Ano posłowie na sejm z PiS zainteresowali się nagle małymi Sośnicowicami. Już nie tylko Pyzik, ale i Barbara Dziuk z Tarnowskich Gór. 

- Dziuk była ostatnio u Ewki na kawie w urzędzie – mówi sośnicowiczanka. - PiS chyba robi szturm na naszą gminę, w której sympatyzowano z Platformą. Ewka porządzi te kilka miesięcy, wspomagana przez różnych doradców, a potem  Kruczek, wujek jej męża, wystartuje w wyborach, ona zaś dostanie pracę w urzędzie wojewódzkim, jak chciała. I od razu pewnie na wysokim stanowisku, bo przecież będzie po „praktyce” w naszym urzędzie. Szkoda tylko, że uczy się na żywym organizmie…

Majtek w roli kapitana 
W rozmowie z „Nowinami” Ewa Waliczek powiedziała, że udowodni, iż jest osobą kompetentną, zaradną, odpowiedzialną i otwartą. W poprzednim artykule porównywała zaś komisarza gminy do kapitana wielkiego statku, któremu pomaga załoga. 

- Pięknie powiedziane, tylko taka mała uwaga: kapitan to zawsze człowiek bardzo doświadczony. Majtek na statku nie rządzi – komentuje nasz czytelnik.

Waliczek mówi też, że liczy na współpracę pracowników gminy oraz zaangażowanie radnych. W gminie panuje jednak nastrój nie najlepszy. Radni pani komisarz nie akceptują, a mieszkańcy są podzieleni. 

- Większość jest Ewie przeciwna – mówi mój informator. - Niestety, do tego podziału doprowadził wojewoda. Mamy tylko taką nadzieję, że prezes PiS Jarosław Kaczyński, którego uważam za człowieka honoru, zainteresuje się naszą sytuacją i zdyscyplinuje zarówno posła Pyzika, jak i wojewodę. 

Kandydatura Ewy Waliczek paradoksalnie bardziej sprawdziłaby się w dużym mieście, jak Gliwice. Bo tu prezydent ma wielu doradców, aż trzech zastępców itd. W małej gminie zaś burmistrz decyzje musi podejmować sam i wszystkim kierować. Tu rola kapitana Ewy jest wątpliwa. 

Nadzieja w Kaczyńskim 
W Sośnicowicach huczy, tymczasem sprawca wszystkiego, wojewoda śląski Jarosław Wieczorek, zdaje się być zadowolony. Podobnie jego rzeczniczka Alina Kucharzewska, która odpowiada tylko na te pytania, na które odpowiedzieć chce. Oboje państwo zapomnieli najwyraźniej, że piastują urzędy opłacane z pieniędzy podatników, więc lekceważyć ich nie powinni. A tymi podatnikami i wyborcami są także nasi czytelnicy.  

Kucharzewska, chcąc sprawę zamknąć, mówi: - Premier wyznaczył Ewę Waliczek do pełnienia funkcji burmistrza Sośnicowic. Mieszkańcy, na których się pani powoływała, mogą więc być spokojni: ta decyzja dowodzi, że Ewa Waliczek spełnia wszystkie niezbędne wymogi i posiada odpowiednie kompetencje do pełnienia funkcji burmistrza.

Owszem, spełnia. Jest obywatelem Polski, ma prawo wybierania w wyborach i ukończone 25 lat. Czyli wszystko zgodnie z ustawą. Ale niezgodnie z wolą mieszkańców, którzy o tym nie zapomną. 

Co do premiera – on Ewy Waliczek nie zna. Po to ma w terenie wojewodę, by tą kandydaturą się nie interesować. Premier tylko podpisał. Czy wie, co dzieje się w gminie? Już tak. Poinformowałam o tym jego biuro. Odpisano mi, że MSWiA zwróciło się z prośbą o wyjaśnienia do Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego. Zobaczymy, co będzie dalej. Jedyna nadzieja, jak mówią mieszkańcy, w Jarosławie. Ale Kaczyńskim. 

Marysia Sławańska 

PS Zaznaczam, że pisząc artykuł, nie korzystałam z anonimowych donosów. Moi informatorzy są mi znani, ale prawo gwarantuje im anonimowość. 
wstecz

Komentarze (151) Skomentuj

  • szok 2018-03-06 09:21:34
    Jakim złym człowiekiem musi być pani Pani Marysiu plując jadem pisząc mało obiektywnie. Na pani facebooku nawet rodzinie, znajomym wydrapuje pani twarze, może nikt nie chce się do pani przyznawać. Może mają obawy, iż dla kasy to może pani nawet ich sprzedać. A co z działkami w Gminie Sośnicowice, jaka to promocyjna kwota była ustalona ze Stronczkiem. Wydaje mi się że koryto finansowe dla pani w tym regionie już się skończyło i frustrację swoją rekompensuje pani niszcząc innych ludzi. Pani życie które pani sobie wyścieliła godne pożałowania. Pytanie do władz tej gazety jakie są wasze stawki finansowe za pisanie nieprawdy. Upublicznijcie swój cennik aby przyszli kandydaci do rad gminy wiedzieli ile wam trzeba zapłacić za brak zainteresowania nimi z waszej strony. Ta gazeta nadaje się do wychodka.
    Odpowiedź moderatora:
    Oświadczam, że nigdy nie kupowałam i nie miałam zamiaru kupować ziemi czy innej nieruchomości na terenie gminy Sośnicowice. Powyższy komentarz jest pomówieniem i szkodzi wykonywanemu przeze mnie zawodowi, powodując utratę zaufania mieszkańców gminy do mnie jako dziennikarki.
    Mając to na uwadze, zwracam się do autora powyższego wpisu o sprostowanie nieprawdziwej informacji oraz przeprosiny, podpisane swoim pełnym imieniem i nazwiskiem, które opublikujemy na stronie internetowej „NG”, Facebooku oraz w wydaniu papierowym.
    W przeciwnym razie, po upływie 14 dni od dziś (środa, 7 marca 2018 r.), będę zmuszona wystąpić przeciwko autorowi komentarza na drogę sądową.
    Marysia Sławańska
    • Ktoś 2018-03-06 11:34:55
      Coraz ciekawszych rzeczy dowiadujemy się przy okazji tego całego zamieszania.
      • Jola 2018-03-07 11:31:29
        Tak dowiedzielismy sie wczoraj na spotkaniu w Stanicy czy mozemy zdecydowac czy chcemy doznki gminne czy powiatowe. Nikt nas wczesniej o takie rzeczy nie pytal. Pani Burmistrz slucha ludzi i to Was boli
      • przysłowie 2018-03-08 06:46:54
        Kto mieczem wojuje od miecza ginie
    • Wyborca 2018-03-06 11:59:05
      Do Szok. Pisz, pisz tak dalej ja jestem zdecydowanie za tym co piszesz. PiS w Gliwicach oraz w powiecie gliwickim zawsze miał bardzo niskie notowania. W następnych wyborach samorządowych będzie miał jeszcze niższe, a w Sośnicowicach to już chyba zerowe. I piszę to jako Gliwiczanin zagorzały przeciwnik PO. Jeśli zaś chodzi o zaangażowanie się w sprawę posła Pyzika vel pana Paluszka to wszystkiego czego się Pyzik dotknie zamienia się w g.....tak więc czarno to widzę w następnych wyborach.
      • SZok 2018-03-06 13:35:12
        PIS, PO - co to jest? Prawdziwy z powołania dziennikarz to prawda a nie sprzedawczyk polityczny.
    • Uważam, że ten wpis to przestępstwo znieslawienia. 2018-03-06 14:24:28
      Podpowiadam redakcji.
    • Juhas 2018-03-06 19:38:53
      Szok - nie wiem czy wiesz ale to mogą być pomówienie jeśli nie masz dowodów.
    • hmm 2018-03-07 20:18:43
      Szok, człowieku jakbyś tylko znał chociaż w 0.0000000000000001% Marysię to byś wiedzał jak głupi jest Twój wpis... Także liczę, że dość szybko zobaczymy przeprosiny i nie pogrążaj się człowieku już więcej. Pamiętaj, w internecie wcale nie jesteś taki anonimowy jak myślisz:)
    • przysłowie 2018-03-08 06:43:09
      Kto mieczem wojuje od miecza ginie
    • przyslowie 2018-03-08 06:45:57
      Kto mieczem wojuje od miecza ginie
    • przysłowie 2018-03-08 06:48:09
      Kto mieczem wojuje od miecza ginie
    • Gerard Kowalski 2018-03-08 18:20:17
      Pani Marysiu nareszcie..Biję brawo dla Pani,koniec z tym kolesiostwem.Proszę zobaczyć po Pani wpisie całe towarzystwo podkuliło ogon.I zrobiło się nagle cicho.No cóż wystarczy pokazać kij,dziękuję w imieniu mieszkańców naszej gminy.
    • Mirek Szoltys 2018-03-09 19:04:25
      Do SZOK: ujawnij się , napisz swoje imie i nazwisko mądralo !! A potem podaj dowody na „ kupczenie ziemia „ . Nazwisko dziennikarki znamy. Jakie jest twoje ???!!
      • Agata 2018-03-09 22:06:21
        Ludzie zapominają że w sieci nikt nie jest anonimowy .... co za głupota
  • Ale jaja 2018-03-06 09:30:54
    Niech ta gazeta odw...li się od Sośnicowic. Może w końcu będzie normalność. Układy się kończą. Ile zainkasowaliście za promowanie Stronc...ka? Tak jak przedmówca powiedział - koryto się urwało. Ciekawe jak pokażą się dobre działania czy będziecie również o tym pisać - wątpliwe, gdyż wasze długopisy są nie na atrament - tylko na jad.
    • ers 2018-03-06 12:23:55
      Układy się kończą - w zamian za te stare wskakują nowe, jeszcze lepsze! Nie ma to jak dorwać się do władzy piejąc o układach, nepotyzmie i korytach, po czym zrobić to samo, tylko jeszcze lepiej, włażąc buciorem gdzie się da i wciskając swoich (nieważne że niekompetentnych, byle swoich) gdzie się da. Ave dojna zmiana!
  • ojej 2018-03-06 09:35:49
    Hej anty Pisowy nikomu jeszcze korzyści nie przyniósł. Widać malejące zainteresowanie gazetą i osobiste "anse" redaktorki jak i redakcji staną się źródłem odejścia kolejnych czytelników. Pytanie do was, jak PO chciało sprzedać lasy państwowe to gdzie strzegliście praworządności..., prywatyzacje za bezcen i wyprzedaż majątku.... cicho, taka wasza obiektywność
  • Kiepsko 2018-03-06 09:39:03
    Po artykule zaczynam rozumieć skąd na 24gliwice i infogliwice po kilkadziesiąt, kilkaset komentarzy, a tu raptem kilka. Artykuł obiektywny jak list komisarza KC z lat '70
    • kiepsko 1 2018-03-06 09:48:43
      ty idioto, te media chodzą na pasku miasta!
      • obiektywny 2018-03-06 09:58:19
        Pani Marysiu czy to pani tutaj kogoś chce obrazić?
        • kiepsko 1 2018-03-06 16:21:19
          ??????????
          • Komentator 2018-03-06 18:49:07
            Tak. Widać że wszystkie siły sprzysięgły się by ułożyć dziennikarce i Nowinom za ujawnienie prawdy i pisanie o rzeczach niewygodnych dla niektórych osób. A ja mam pytanie : skoro dziennikarka pisze nieprawdę czemu wojewoda , mając okazje , tych niby-kłamstw nie sprostował ? Przecież w artykule wyraźnie pisze że mimo wielokrotnych pytań o znajomość z mężem p. Ewy nie odpowiedział. To samo poseł Pyzik. Czemu nie odpowiedział ???
  • bezpartyjny 2018-03-06 09:55:15
    Pani Marysiu kto jest pani informatorem? Na pewno nie zwykli mieszkańcy tylko radny jak i pracownik gminy Sośnicowice- Kołodziej nie ma on czasem legitymacji PO. Pani przewodnicząca rady Bargiel z jej siostrą, która pracuje w gminie Sośnicowice. Pani Burmistrz tu trzeba jeden ruch za pysk i wynocha. Obecni urzędasy bronią dojścia do prawdy. Mam nadzieję że to się zmieni, tylko daleko od byłych doradców tej gminy.
    • Bezpartyjny 2018-03-06 10:29:24
      Stronczek też był w PO. Warto się zainteresować naszym bankiem, który obsługuje Gminę, pani Prezes również PO. Nie mam nic do PO, ale wiemy skąd ta obrona.
      • mieszkaniec 2018-03-06 15:23:18
        Stronczek nie był w PO
        • Mieszkaniec 2018-03-06 20:58:52
          Może i nie był Ale sympatyzował... Ale nieboszczyka już do tego nie mieszajcie.
        • mieskaniec 2018-03-07 08:11:16
          Był w PO i to mocno zakorzeniony, a dla niepoznaki startował z komitetów do wyborów.
    • Obiektywna 2018-03-08 20:47:33
      Czy wie Pan o czym pisze? To jest czyste pomówienie, bezpodstawne.. radzę się zastanowić co wypisuje Pan w internecie publicznie
    • Tolek 2018-03-09 01:33:59
      Bezpartyjny a masz sto procent pewności że dxiennikarke informowali ci których wymieniłeś z nazwiska ????? Jeśli tak to pisz jakie masz na to dowody.
  • bezpartyjny 2018-03-06 10:11:23
    Jeszcze jedno podobno Pani burmistrz jest wbrew suwerenowi, czy ktoś jakieś konsultacje przeprowadził? To ja jako suweren mówię - dość okradania nas mieszkańców. Panie Wojewodo, zawiesić Radę, za te ich diety zrobić audyt i ruszamy od początku, może wtedy doczekamy się normalności.
    • Jola 2018-03-07 11:35:47
      Normalnosci?znaczy kiedy tak bylo?ze powiat nie chce nam dac na droge powiatowa a Pani Burmistrz bedzie o to walczyc to jest normalnosc. Powiatowe drogi to powinni dbac
    • MIESZKANIEC 2018-03-09 19:05:55
      JAKA RADE I ZA CO?
  • Zdziwiona 2018-03-06 10:26:56
    Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że wszystkie powyższe komentarze napisała ta sama osoba ??? Ten sam styl, ta sama forma....
    • Bezpartyjny 2018-03-06 10:37:10
      Pani Marysiu ja napisałem tylko trzy. Ale jak pani pisze to wiem, bo mam odruchy wym......e. Jak pani sobie pogrzebie po głowie to pani się domyśli, kogo pani kiedyś niesłusznie oskarżyła. Chociaż będzie miała pani problem, bo ma pani ich tyle w swoim kalendarzyku że hoho.
      • Zdziwiona 2018-03-06 10:45:02
        Nagonki na Panią Sławańską to jak widzę jakaś prywatna Pana sprawa. Nic mi do tego. Proszę sobie jednak wyobrazić, że są w tej gminie osoby z odmiennym zdaniem niż Pan.
        • bezpartyjny 2018-03-06 10:55:31
          W urzędzie na pewno, musicie ją wspierać, przecież ona was cały czas wspierała, a pan jako informator musi być lojalny, za darmo ją pan nie informuje.
          • Zdziwiona 2018-03-06 11:03:16
            Nie wiem co pan brał , ale radzę zmienić dilera , bo zaczynasz mieć człowieku omamy.
  • Do autorki tekstu 2018-03-06 11:31:54
    Bardzo rozweselajacy artykuł. Świetnych ma Pani informatorów. Klauni Sośnicowic. Rewelka, dawno się tak nie ubawilem czytając szmatławca. Dziękuję za poprawienie humoru. Pani Ewa jest na stanowisku i będzie do wyborów. Nic Pani nie uzyska takimi oszczerstwami. No chyba że martwi się Pani że wyjdzie na jaw za ile Pani wykupiła działkę w rachowicach hmm?
    Odpowiedź moderatora:
    Oświadczam, że nigdy nie kupowałam i nie miałam zamiaru kupować ziemi czy innej nieruchomości na terenie gminy Sośnicowice. Powyższy komentarz jest pomówieniem i szkodzi wykonywanemu przeze mnie zawodowi, powodując utratę zaufania mieszkańców gminy do mnie jako dziennikarki.
    Mając to na uwadze, zwracam się do autora powyższego wpisu o sprostowanie nieprawdziwej informacji oraz przeprosiny, podpisane swoim pełnym imieniem i nazwiskiem, które opublikujemy na stronie internetowej „NG”, Facebooku oraz w wydaniu papierowym.
    W przeciwnym razie, po upływie 14 dni od dziś (środa, 7 marca 2018 r.), będę zmuszona wystąpić przeciwko autorowi komentarza na drogę sądową.
    Marysia Sławańska
    • Ciekawy 2018-03-06 13:09:22
      Prosimy o więcej szczegółów tych transakcji i wzajemnych powiązań. To wyjaśnia zupełny brak obiektywizmu para dziennikarki i zaciekłą stronniczość
      • Patrzacy inaczej 2018-03-08 06:58:34
        Teraz sama pani widzi jak to jest jak sie pisze na innych oszczerstwa. I pani szuka sprawiedliwości?
        • Widz z Sierakowic 2018-03-09 12:16:50
          O tej skrawie pisały i mówiły inne gazety telewizje. Tez rzucały oszczerstwa ? Fakt tylko Aktualności pokazały „nasza” Ewkę w dobrym świetne ale to telewizja polska wiec PiSowska
        • Widz z Sierakowic 2018-03-09 12:18:28
          Poza tym z tego co widzę w artykule ci inni byli zapytani to mieli się okazje wytłumaczyć a pani redaktor takiej możliwości nie dano - to zasadnicza różnica
        • Mirek Szoltys 2018-03-09 19:00:28
          A czy piszący ten komentarz , zanim go napisał, poprosił p. Sławańska o wyjaśnienia ? Nie. A ona tych o których pisze pytała, bo to wynika z artykułu. A po drugie p. Redaktor napisała te niby swoje „oszczerstwa „ podpisujac się imieniem o nazwiskiem. Komentujący jest anonimowy . Pod nickiem łatwo rzucić na kogoś oskarżenie. Wzywam tego kogoś by się ujawnił , niech będzie odważny tak jak dziennikarka !!!
    • Konkretny 2018-03-06 19:24:59
      Jeśli to prawda z tą ziemia to kiedy gdzie i za ile kupiła. I od kogo (były burmistrz?) jakieś konkrety może ?
    • BEZPARTYJNY 2018-03-07 18:00:51
      Uderz w stół a nożyce się odezwą
    • super 2018-03-08 06:41:11
      Już wiemy kto tu nakręca ten cały hejt, a teraz czuje się sponiewierany. Jak pani poniewiera ludzi to panią to bawi? Jest pani żałosna.
      • Gliwiczanin 2018-03-09 01:31:38
        Jak zrozumiałem tu chodzi o to że ktoś napisał o pani redaktor nieprawdę. Ona z kolei opisała to co naprawdę dzieje się w Waszej gminie. Bo chyba nikt nie zaprzeczy że artykuł opisuje faktyczna sytuacje.
  • Ja 2018-03-06 11:45:24
    Pani Marysiu domyślamy się kim są Pani informatorzy, to osoby blisko związane z urzędem skoro znają takie szczegóły kto, co, gdzie. Otworzyła nam Pani oczy na pewne sprawy, ale nie koniecznie w tym kierunku w którym tego oczekiwali Pani informatorzy i Pani sama.
  • Uczulony na smród 2018-03-06 12:23:18
    " Nie ukończyła prawa administracyjnego czy politologii, ale dość popularne zarządzanie i marketing, dodatkowo kurs księgowego. Na miejscu, jako ekonomistka, była więc w banku, a w sośnicowickim urzędzie sprawdziłaby się jako księgowa." bez urazy, prawo administracyjne, politologia, a może dziennikarstwo, hm, same himalaje wykształcenia nagle potrzebne by SAMORZĄDZIĆ - DZIELIĆ I SĄDZIĆ, TAKIE K2 ZIMĄ!! Księgowa musi mieć więcej w głowie niż ci przebierańcy, którzy omamiają ludzi obietnicami, tylko mają jeden problem - matura najwyżej z historii bo 2+2 to już za wiele!!! płaczecie jak wynajęte baby na pogrzebie, tam gdzie ciepło i na kozy się patrzy innym wzrokiem!! Wybory na 9 miesięcy to wywalanie kasy w błoto. A po 9 miesiącach sobie wybierzecie kogo tam chcecie, czy wam klecha podpowie!!! Skończcie już jojczeć wieśniaki bo aż d... boli!!!
  • Hmmmmm 2018-03-06 13:13:13
    to o co chodzi z tą działką. Kto ma czyste ręce, kto nie ma ? Teraz o tym napiszmy, tylko fakty, bez oszczerstw
  • wrażenie 2018-03-06 13:57:30
    Czemu mam wrażenie, że komentarze pisze rodzina Ewy Waliczek?
    • Lokaj 2018-03-06 15:20:20
      może to paranoja, a może własne podszyte doświadczenie, może samemu jest się stroną sporu...? Albo brak wiary w to, że artykuł jest nieobiektywny i stronniczy. A może niechęć do przyznania, że w komentarzach ujawnione są "rewelacje", które ów obiektywizm mogą obalić bez reszty, wikłając redaktorkę w lokalne koneksje. Ludzie mają rozum i zdolność oceny zjawisk, niekoniecznie wypowiadają się "stronniczy".
    • to nie wrażenie 2018-03-06 15:20:26
      Bo tak jest. Czuję tu rękę teściowej, jej brata (radni) oraz męża. Zresztą w gminie mieszka sporo krewnych tej rodzinki ... więc....
      • lokaj 2018-03-07 14:34:03
        Mając na myśli paranoję miałem na myśli zakładanie, ze krytyka artykułu odbywa się jedynie przez członków rodziny.....
    • Z rodziny 2018-03-06 15:22:29
      Ja jestem z rodziny (szwagier) i tylko czytam sobie te wasze wypociny. Twierdze że zabieranie glosu nie ma sensu bo to smieszne jak sie błotem obrzucacie. Posłużę się pewnym cytatem.... głupi ten, co głupio robi. Dlatego nasza rodzina się nie udziela....to tak na sprostowanie. Pozdrowienia dla tych, których cytat dotyczy
      • Nie z rodziny 2018-03-06 19:23:35
        Srali muchy będzie wiosna
      • Oj Panie szfagier ;) 2018-03-06 19:52:12
        " nasza rodzina się nie udziela...." Chyba kiepsko Pan to ujął. Z wystąpień przed kamerami wynika, że zarówno Pan Kruczek jak i starsza Pani Waliczek udzielali się i to bardzo chętnie ;) Rozumiem, że nie chce Pan zabierać głosu, ale chyba już lepiej zupełnie nic nie pisać niż strzelić kolejną rodzinną gafę :)
  • Wasza Ewka 2018-03-06 17:20:28
    Tak, wszyscy zapłacili Nowinom . Świętej pamięci Stronczek zostawił p. Sławańskiej wypchaną dolarami kopertę na cmentarzu, obok swojego grobu. Przewodnicząca Bargiel dołożyła dwie kopy jaj, a sekretarz Kaczmar pół prosiaka z ważnej hodowli , której nie posiada. Ludzie czy wy nie widzieliście głupoty własnych wpisów??? Czy naprawdę trzeba komuś płacić by prawda wyszła na jaw !!??? Głupi jesteście i tępi. A mieszkańcy i pracownicy urzędu niech nie dadzą się zastraszyć rodzinie Waliczek. Pamiętajcie że krucznet nic nie może. A jeśli będzie się bawił naszymi IP to złamie prawo .
    • nowy 2018-03-07 10:14:16
      Czuć tu korupcję.
  • Inaczej 2018-03-06 18:30:36
    Samo wysłanie osoby z kapelusza na stanowisko burmistrza to kontrowersyjny pomysł ale proponuje nie być hipokrytą (poprzednicy to samo robili i zrobią ponownie jak znów dopchają się do władzy). Rzecz w tym żeby te osoby z kapelusza były kompetentne (czas pokaże). Z drugiej strony faktem jest, że artykuł obiektywny to nie jest. Trudno oprzeć się wrażeniu, że pani "dziennikarka" ma w szkalowaniu "bohaterów" artykułu osobisty interes. Proponuję myśleć samodzielnie i nie dać się manipulować.
    • Wieśniak 2018-03-06 19:16:04
      Osobisty interes hehehehe na pewno chce zostać burmistrzem Sośnicowic.
      • Inaczej 2018-03-06 19:40:57
        Zapytam krótko. A nie uważasz, że artykuł jest stronniczy?
        • Jawa 2018-03-06 19:44:44
          Czemu stronniczy ? Podaj konkretny przykład bo ogólne stwierdzenie nic nie mówi
          • Inaczej 2018-03-06 19:55:01
            Co bym nie napisał i tak Cię nie przekonam - bronisz z góry przyjętej tezy :). Polecam samodzielnie przeanalizować i przeczytać dokładniej.
            • Jawa 2018-03-06 20:05:24
              Właśnie czytam i analizuje i nie widzę tego co widzisz ty. Wręcz przeciwnie - widzę zdemaskowanie nieuczciwości wojewody. Pomóż mi wiec zrozumieć , wskaż te stronniczość. Po której stronie staje dziennikarka ? Jeśli po stronie mieszkańców to to jest ok
              • Inaczej 2018-03-06 20:13:29
                Jedno z lepszych jest to: Nie ukończyła prawa administracyjnego czy politologii, ale dość popularne zarządzanie i marketing, dodatkowo kurs księgowego. Niezłe, wręcz doskonałe :D! Polecam trochę wysiłku intelektualnego i proszę wymienić, jakie jeszcze wykształcenie sprawia że można zostać burmistrzem?
                • Jawa 2018-03-06 20:19:48
                  Nie tak prędko . To odpowiedz na głupia wypowiedz wojewody który stwierdził że Ewa Waliczek ma wykształcenie do sprawowania funkcji burmistrza. Odpowiedz dziennikarki rozumie jako pewna złośliwość ironię do wojewody. Mo bo jakie to ma wykształcenie które pozwoli jej być burmistrzem ? Jedyne studia które przygotowuje do pracy w samorządzie to właśnie politologia lub prawo administracyjne
                  • Inaczej nie mogę 2018-03-06 21:52:29
                    Nie no Marysia już wystarczy. To nie jest zabawa w to kto ostatni coś napisze.
                    • hohohho 2018-03-07 10:15:45
                      Pani Marysia musi bronić swego artykułu.
                • rozczarowany 2018-03-09 21:57:09
                  To nawet zabawne, gdy ktoś wysuwa takie "dowody" na stronniczość autorki artykułu. Fakty są takie, że pani Waliczek nie posiada wykształcenia, ani nawet podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania gminy. To oczywiste, że taka osoba gminy nie usprawni. Za to idealnie wpisuje się w obraz rządzonej przez PiS Polski - Misiewiczy i PiS-iewiczy. To oczywiście żadne zaskoczenie - wszak pod rządami PiS-u Polska nepotyzmem stoi. Bo skoro wójt Pcimia może szefować gigantem paliwowym, a klany Czarneckich czy familia Piechy panoszą się po wysokich stanowiskach, to czemu by nie korzystać ? To jest naprawdę smutne, co banda "kolesi" wyrabia z Polską. Miała być "dobra zmiana", a wyszła "dojna"...
  • ZF 2018-03-06 19:43:26
    Praca urzędu spowolniona bo pani Ewa wszystko osobiście musi sprawdzić. Nie ufa ludziom. A że nie zna się to musi się konsultować , dlatego wszystko tak długo teraz trwa. Poza tym warto by się przyjrzeć z kim się konsultuje , czy np informacje nie wychodzą poza urząd i ludzi w nim zatrudnionych. Bo to już chyba łamanie przepisów by było.
    • Ble ble 2018-03-06 19:52:52
      Napwno wychodza. Ale narazie trudno to pewnie udowodnic.
  • Mieszkaniec 2018-03-06 19:49:51
    Ciekawe kiedy rodzina waliczek z doradcami zacznie wprowadzac zmiany kadrowe ktore wybiela wujka Jozka. Proponuje sie przygladac temu wszystkim mieszkancom i wyciagac konsekwencje z ewentualnych czystek. To wlasnie dzialanie dla wlasnego interesu. Kazda wladza ma plusy i minusy ale ta Pan weaz ze swoimi mentorami jest poprostu bezczelna w swych dzialaniach.
  • Mieszkanka Kozlowa 2018-03-06 20:16:33
    Ewa Waliczek znana aktywistka :)))) ale się ubawiłam drogi panie wojewodo Wieczorku :))))) o przedszkole w Sośnicowicach walczyła bo chciała tam dzieci posłać , choć w Łanach ma za płotem . Taka to aktywistka sprawy prywatnej. Niech się pan najpierw zorientuje potem gada. Widać że nią ma pan zielonego pojęcia o naszej gminie
  • Smolnica się kłania 2018-03-06 20:36:55
    Jestem ze Smolnicy i nie wiedziałem ze takie coś dzieje się u nas w gminie. . Dziękuje za te teksty , teraz będę wiedzieć na kogo nie głosować
    • normalny 2018-03-06 23:29:03
      Kołodziej jak to jest możliwe że mieszkasz w Kozłowie i Smolnicy naraz.
      • Buchacz 2018-03-06 23:37:15
        Normalny jak to możliwe że podpisujesz się normalny skoro jesteś nienormalny ???
  • Łukasz 2018-03-06 21:21:00
    Zauważyłem że pod tym artykułem jest mniej komentarzy mieszkańców , więcej rodziny pani Ewy. Wydaje mi się że ludzie po prostu się boja po groźbach radnego Kruczka który pisał coś o ujawnieniu IP.
  • Tymczasem... 2018-03-06 21:59:57
    Tymczasem wojewoda wziął nagrodę i się cieszy. A ludzi z gminy ma w nosie i udziela bzdurnych odpowiedzi mediom w sprawie aktywistki Ewy hehe koń by się uśmiał normalnie
    • laik 2018-03-06 23:20:10
      Teraz widać że druga strona sporu dorwała się do komputerów - dziennikarze i urzędnicy gminy. Was pojeb......ło.
  • obserwator 2018-03-06 23:16:47
    Tylko ślepy i głuchy nie zauważy tutaj brak obiektywizmu. No i jeszcze głupi
  • Przeraża mnie to 2018-03-06 23:20:23
    Ludzie zostawcie już w spokoju śp Marcina Stronczka . Ten człowiek już nie żyje , i nie może się bronić. Jak można mówić źle o zmarłym, tego u nas nigdy nie było
    • Anna 2018-03-07 08:08:45
      Wystarczy sobie odpowiedzieć na pytanie kto nie cierpiał w gminie zmarłego burmistrza i wszystko jasne. Nie dają człowiekowi spokoju nawet po śmierci. Tylko jeden tak potrafi. Zainteresowani wiedza o kim myśle
      • do anny 2018-03-07 21:24:51
        Byłego burmistrza więcej osób miało już serdecznie dość, proszę się popytać. Ale zostawmy ten temat bo to żenujące.
  • Cynik 2018-03-06 23:25:00
    PiS tyle mówił o cynizmie i pogardzie PO a teraz ... jak nazwać zachowanie wojewody śląskiego jak nie cynizmem i pogarda?
  • Nepotyzm 2018-03-06 23:27:33
    Nepotyzm w 100% wydaniu i nie ma co dalej wchodzić w szczegóły. Takie standardy partii PIS . 11000 osób ( słownie - jedenaście tysięcy ) jest już z nadania PiS w Spółkach , Urzędach państwowych .
    • Zawiedziony 2018-03-07 00:15:19
      Radni przynosicie wstyd naszej gminie. Bijecie się o kase dla waszych rodzin a nie taka rola wasza w tej gminie. Wybraliśmy was żebyście nas godnie reprezentowali i załatwiali wspólnie sprawy dla nas ważne a jest ich wiele. Siedzicie w pierwszych rzędach w kościele a tu taka nienawiść. Jak wam nie wstyd, jak wy możecie ludziom spojrzeć w twarz. Wszyscy was znają i się śmieją. A mieszkańcy z okolicznych gmin współczują nam takich radnych. PO czy PIS jedno mi. Zgoda jedynie może przynieść nam wszystkim sukces i lepszą przyszłość naszym dziecią. Sprawy zaszły tak daleko że zgody nie będzie a dalsze wasze wojny pogrążą naszą małą ojczyznę. Może jesienne wybory coś zmienią, to jedyna szansa, o ile będą demokratyczne. Widać co trochę władzy robi z ludzi, liczy się tylko posada, kasa a na końcu MY WYBORCY PŁACĄCY PODATKI.
      • Lookie 2018-03-07 11:15:47
        Możesz sprecyzować o jakie pieniądze biją się ci radni dla swoich rodzin? Bo myślałam że poza dietą nic im nie przysługuje. Sugerujesz że z budżetu gminy można na "lewo" wyciągnąć pieniążki?!!!
      • MIESZKANIEC 2018-03-09 19:16:40
        KOŚCIOŁÓW W GMINIE KILKA. O KTÓRYM MÓWISZ?
  • Tomek 2018-03-06 23:43:25
    Widzieliście jak wojewoda tłumaczył w miediach swoją decyzje ? Śmiechu warte. Wieczorek sądzi chyba że wszyscy ludzie w Sośnicowicach są idiotami i mu uwierzą. Może i mieszkamy w małej wiejskiej gminie ale swoj rozum mamy
    • obcy 2018-03-06 23:46:19
      Po tym szkalowaniu siebie nawzajem - jesteście idiotami
      • Anna 2018-03-07 08:06:38
        Pewnie najlepiej siedzieć cicho i udawać że problemu ni ma
  • Szok 2 2018-03-07 08:35:31
    Do SZOK: może i pani Marysia pluje jadem może i jest zła nie wiem. Nie znam się. Ale. Ty na pewno jesteś głupi skoro masz odwagę pisać takie coś -lepiej szybciutko przedstaw nam tu dowody na machloje z działkami inaczej to poważne pomówienia jak już wyżej ktoś pisał
    • do szok2 2018-03-07 14:12:27
      Poczytaj sobie komentarze z wcześniejszego artykułu to się dowiesz, że tylko głupi tak jak ty nie umie sobie to skojarzyć.
  • Mieszkaniec 2018-03-07 10:11:44
    Byłem na jej spotkaniu i uważam, że jest ok. Ma dużo nowych pomysłów, również dla młodych. Myślę, że przydałoby nam się trochę swieżego spojrzenia na gminę.... poczekamy zobaczymy
    • poparcie 2018-03-07 10:30:46
      Popieram przedmówcę, inne spojrzenie na gmine, chce bliższego kontaktu z mieszkancami. Dajmy jej czas
      • pparcie 2018-03-07 11:16:54
        Ile czasu? 2 kadencje? Aż się nauczy wszystkiego?
        • do pparcie 2018-03-07 13:40:17
          Ile ty potrzebujesz żeby się cokolwiek nauczyć? Krytykując innych, których nie znasz - przekazujesz informację że sam nic nie umiesz.
          • Pparcie 2018-03-07 13:48:57
            Nic nie muszę udowadniać. Jestem na emeryturze.
            • do pparcie 2018-03-07 13:57:00
              I tu ci gratuluję.
    • Adik 2018-03-07 19:52:35
      Pytanie co to za pomysły bo nie byłem na waszym spotkaniu. Dalej chce kanalizacje robić tam gdzie już jest ?
      • do adika 2018-03-07 21:21:24
        Jak nie byłeś na spotkaniu to zadzwoń na party line a nie komentuj.
        • Jerzy 2018-03-07 23:55:06
          Świetna odpowiedz , pogratulować. Wynika z niej że nic na spotkaniu nie uzgodniono i nic nie było ważnego.
  • Jola 2018-03-07 11:29:03
    Kobieta chce cos zrobic ale tyle jadu tyle zawisci przyjdzie do naszej gminy zobaczcie czego chcemy a nie sie wymadrzajcie Wiek mlody mowicie a kiedy ma zaczac?szukac doswiadczenia bardzo dobrze powodzebia
    • Jerzy 2018-03-07 23:53:39
      Pani Jolu doświadczenia nie szuka się od zarządzania gmina, bo to jest ogromna odpowiedzialność. To tak jakby studenta pierwszego roku medycyny wysłać na blok operacyjny by zrobił pacjentowi operacje serca. Student byłby sam, miałby do pomocy tylko pielęgniarki i instrumentariuszki. Chciałaby pani być operowana przez studenta czy jednak przez lekarza z doświadczeniem ? Jak to u pani jest ?
      • do jerzego 2018-03-08 07:23:12
        Operacje serca robi znikoma ilość osób w Polsce, więc jeżeli porównać to do naszej Gminy to nie mielibyśmy kandydata do tak małego miasteczka.
        • juhas 2018-03-08 09:51:18
          Jolka nie zrozumiałaś porównania
  • nagroda 2018-03-07 15:34:08
    https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/slask/beata-szydlo-miala-gest-przyznala-nagrody-dla-wojewody-slaskiego-i-jego-zastepcow/mb7gkpc
  • ja 2018-03-07 16:25:07
    No pan Budka to się akurat wypowiadać nie powinien bo jak PO rządziło to podobne kombinacje alpejskie wychodziły....
    • Adam 2018-03-10 00:29:15
      Za wszystko co dzieje się teraz w kraju a czego namiastkę mamy właśnie w małych Sośnicowicach winie PO. Sorry panie pośle Budka, ale taka prawda. Głosowałem i byłem za wami. Gdybyście nie byli tacy dumni pewni siebie i aroganccy , to dziś te dziady z PiSu by nie rządziły i nie mielibyśmy nie znającego się na rzeczy Wieczorka za wojewodę. To wasza wina!!!
  • jony72 2018-03-07 17:53:53
    Na pewno przeszkadza to PO- i innym baranom
  • Waldek 2018-03-08 00:00:40
    Redaktor Sławańskiej gratuluje pióra i radzę iść do sądu w sprawie pomówień. Trzeba bronić swojego dobrego imienia i honoru. Jezeli rzeczywiście nie jest Pani właścicielka działek w gminie , to jest Pani na wygranej pozycji.
    • nowy 2018-03-08 06:24:56
      Pod warunkiem że sam artykuł nie jest pomówieniem.
      • Dziennikarz 2018-03-08 07:58:45
        Trudno mówić o pomówieniu skoro dziennikarz ma informacje od informatorów i na ich podstawie zadaje pytania zainteresowanym, a zainteresowani nie odpowiadają. Patrz: pytania do wojewody o znajomość z Waliczkiem. Poza tym pozostali się wypowiadają. W sytuacji p. Sławańskiej - nikt jej przed opublikowaniem na publicznej stronie komentarza o zdanie nie spytał.
        • nowy 2018-03-08 09:07:58
          Ma pan rację i rozumiem, że jako dziennikarz broni pan koleżankę. ale mimo wszystko artykuł jest stronniczy. Jeżeli pan tego nie dostrzega tzn, że dziennikarstwo w tym kraju schodzi na psy.
      • Sośnicowiczanka 2018-03-08 08:04:12
        Co jest pomówieniem w artykule? Że Komisarz to krewna radnej i radnego? Nie. Wojewoda zna jej męża ? Zna, sam się przyznał. Poseł był u Ewy w banku ? Był, wszyscy pracownicy banku to wiedza. Ewa nie udzielają się o nie zna się na sprawach gminy? Prawda , sama się przyznała. Itp itd
        • Nowy 2018-03-08 10:22:26
          Marysiu coś mi się zdaje że sama nakręcasz tę sytuację, komentując prawie wszystkie te wpisy.Chciałam zwrócić uwagę na aspekt mieszkańców - informator to jedna strona ale z mieszkańcami konsultacji nikt nie przeprowadził. Ja już kończę odpisz sobie jeszcze na ten komentarz i dziękuję.
          • stary 2018-03-08 11:18:19
            Ktokolwiek by tu teraz nie napisał komentarza, będzie na dziennikarkę, sprytne rozwiazanie Nowy. Apropos jesteś facetem czy kobieta bo nick koliduje mi z formą w komentarzu .... jakieś rozdwojenie jaźni u rodziny pani komisarz występuje jak widze
            • Zdziwiona 2018-03-08 11:42:21
              Stary, nie ma nawet czego komentować. W wyżej pisanych komentarzach zwróciłam już na to uwagę. Przypuszczam, że pisała ta sama osoba co tutaj. Raz byłam Marysią , raz kimś z gminy. Przecież my mieszkańcy jesteśmy głupkami i nikt z nas nie może mieć odmiennego zdania. Nie wiem czy to ktoś z rodziny, czy zwyczajny sympatyk Pani Ewy / to właściwie nieistotne/ , ale galop przez wszystkie posty i krytyka poziomu gimnazjalisty jest bardzo słaba.
              • Aśka (koleżanka) 2018-03-08 15:32:37
                Jak znam Marysię to pewnie nie napisała tu żadnego komentarza prócz oświadczenia. Jest odważna wiec przy komentowaniu nie stosuje nickow. Poza tym gdyby tu pisała to duuuuuuużo ostrzej niż myślicie ;) tyle w temacie. Tera możecie mówić ze jestem nią mało mnie to obchodzi ( Marysię pewnie tez )
        • MIESZKANIEC 2018-03-09 19:19:28
          BRAWO!!!
        • MIESZKANIEC 2018-03-09 19:19:47
          BRAWO!!!
  • Alojzy Śmietonka 2018-03-08 07:50:54
    Wieloletnia radna z Kozłowa przez tyle lat bawiła żartem burmistrza Stronczka,przytakiwała mu, posłusznie wykonywała jego polecenia tak jak inni radni - aż tu nagle obrót o 180 stopni i proszę. W TVT potrafi opluć swoich kompanów radnych. Nieładnie, nieładnie.
  • Obserwator 2018-03-08 10:31:48
    Jestem przedsiębiorcą i jeżeli informatorem byłby mój pracownik to w ten sam dzień wyleci na zb....ty pysk. To jest rażący niekompetencja. A reszta mnie nie interesuje.
    • A. z Rachowic 2018-03-08 11:19:20
      Pod warunkiem że informator to pracownik.... tu raczej mieszkańcy gadajo
      • Obserwator 2018-03-08 11:51:06
        Co ty za głupoty opowiadasz czy mieszkańcy wiedzą kto to Dziuk czy Pyzik przecież, ktoś musi nadawać z urzędników z gminy. Widzę, że czytając artykuł konwerterujecie go sobie w głowie tak jak wam pasuje.
        • A. z Rachowic 2018-03-08 12:10:47
          Ja nie jestem z urzedu a wiem kto to Pyzik i Dziuk. Mieszkancy nie są idiotami
          • Obserwator 2018-03-08 12:55:50
            I na pewno byłeś prawie pod urzędem. Może jesteś jakimś żebrakiem? Sorry ale kończę,Was powinni tam zabrać.
            • Obserwator 2018-03-08 12:57:52
              Chciałem powiedzieć zaorać.
            • A. z Rachowic 2018-03-08 15:28:51
              A żebyś wiedział. I udowodnij że było inaczej :)))))
              • Esmeralda Walidroga 2018-03-08 20:57:12
                Po oświadczeniu Pani Redaktor/słusznym zresztą/ zrobiło się nagle cicho.Wystarczyło pokazać kij i wszyscy jakoś podkulili ogon.Pani Marysiu/ chodzi o dziennikarkę /duże brawa od nas..z Sośnicowic.Nareszcie!
                • Marianna Waltornia 2018-03-08 21:53:31
                  Uwielbiam kiedy śpiewa Zakopower"Zamkną za mną drzwi/pójdę boso/nie zabiorę nic/pójdę boso/"to taki piękny tekst o przemijaniu problemów.
                • Ma Pani rację 2018-03-09 11:11:06
                  Dokładnie ! Teraz jeszcze czekamy na ujawnienie, kim był "żartowniś" piszący te wszystkie historie. Coś czuję, że my mieszkańcy gminy będziemy się mocno za tę osobę wstydzić. Wstydzić, że ktoś taki tutaj mieszka.
  • Maćko 2018-03-09 22:02:45
    Czytam tak sobie te komentarze czytam ... nawet ciekawa lektura, nie powiem. Do jednego wniosku doszedłem. Jeżeli gros komentujących krytycznie tekst to rzeczywiście rodzina nowej komisarz ( jak niektórzy sugerują ) to ta rodzina ma niemałe schizy na punkcie wiadomej pani redaktor z Nowin HA H A HA wszędzie- w każdym komentarzu ją widzą :-))) zabawne to to i straszne zarazem
  • Przyjezdna 2018-03-10 00:21:39
    Pani Ewo Waliczek, a jak Pani się z tym wszystkim czuje? Nie jest pani choć trochę wstyd, głupio, niezręcznie? Potrafi pani co dzień przychodzić sobie normalnie do pracy, iść przez miasteczko , jak pani wie co ludzie o pani myślą i jak bardzo są źli na to co się stało ? Potrafi się pani tak z mieszkańcami spotykać na wiejskich naradach, patrzeć w oczy radnym ? Dziwne, dziwne bardzo. Mnie by to uwierało. Oglądałam te nagrania z panią w tv ... robi pani dobre miny do złej gry, tak to widzę. A co na to pani teściowa radna? Jsk ona teraz z rada się spotyka po tym co nagadała w tv? Macie tupet jak cholera
    • chora sytuacja 2018-03-10 07:37:24
      Jako przyjezdna to trochę za dużo informacji ma pani na temat tej gminy jak i mieszkańców. Jest to żenujące. Znowu zaczynacie nakręcać monologi. Mieszkańcy jeżeli leży wam na sercu dobro Gminy, skończmy z tym hejtowaniem. My mieszkańcy mamy swój rozum i pokażemy go przy wyborach. Nie potrzebujemy aby jakiś szmat....wiec nakręcał sobie kasę, kosztem Gminy. Autorka tego artykułu zastrasza piszących tutaj osób a sama ma wyssane z palca informacje od wirtualnych informatorów. Wiedza autorki na temat egzekucji postępowania sądowego jest tak mała jak dziennikarska. Każdy zasłoni się swoimi informatorami tak jak pani. Ja się pytam, gdzie jest Rada tej Gminy, widząc jak się opluwa Miasteczko, pozamykali się w domach i czekają na dietę kontrolując sytuację w NG.
      • Mgr 2018-03-10 20:26:11
        Dziennikarka ma prawo złożyć pozew do sądu rejonowego przeciwko osobie, która ją zniesławiła pisząc o nieprawdziwych (jak rozumiem faktach). Sąd zleci policji ustalenie adresu skąd pisano...to żaden problem dla policyjnych informatyków. Z uwagi na zasięg rozpowszechnionego pomówienia ma zastosowanie dodatkowo art. 212 kk. Zagrozony karą do 1 roku pozbawienia wolności. Pani redaktor moze tez żądać zadośćuczynienia. W Polsce zapadają dość niskie wyroki.... od kilku do 50 tyś.zł...ale zawsze. Moja rada...przystać na propozycję dziennikarki.
        • Mgr 2018-03-10 20:29:15
          Osoby że świecznika krajowego przepraszają w gazetach...więc może warto przeprosić? Proponuję skonsultować się u prawnika.
          • do mgr 2018-03-10 23:15:18
            Pytanie, a co w sytuacji jeżeli jest dziennikarką z konkurencyjnej gazety i chroni ją tajemnica dziennikarska chroniąca informatorów. ZONK
            • Mgr 2018-03-11 11:48:08
              Żaden zdrowy na umyśle dziennikarz nie "wyprodukuje" tekstu nierzetelnie, bez zadania pytań osobom o których pisze i bez rzetelnych dowodow. Gdyby tak postąpił odpowiada przed sądem jak każdy obywatel i naraża siebie lub redakcję na potężne koszty. Cóż to za mało logiczne pytanie!?
              • Judyta 2018-03-11 13:25:02
                MGR popieram !
      • Przyjezdna 2018-03-11 07:26:49
        Nie mam jakichś wielkich informacji - tyle co ze zrozumieniem wyczytałam w dwóch tekstach , gdzieś tam zasłyszałam ... moje pytania do komisarz wynikają w własnych przemyśleń na temat tej sytuacji , nie doszukuj się drugiego dna bo go nie ma
        • Poinformowany 2018-03-11 14:00:52
          Przyjezdna nie tłumacz się - nie ma sensu. Komentujący tu członkowie rodziny pani komisarz ( a może i ona sama) wszędzie węszą spisek i podstęp , wiec i tak ci nie uwierzą. Dodam że pani Ewa sama nikomu teraz nie wierzy bo wie co ludzie o niej myślą i nie wie w kim ma wroga a w kim przyjaciela.
          • pajace 2018-03-11 16:34:25
            Poinformowany czy ty masz coś z głową? Tu jest naprawdę chora sytuacja. Bronisz Przyjezdną jakby to twoja rodzina była. Nie interesuje mnie żadna rodzina w tej gminie - klakierze i na tym kończę dyskusję.
            • Poinformowany 2018-03-12 00:00:12
              Człowieku nie irytuj się , była kiedyś taka gra :) a skoro się tak irytujesz, znaczy że się nie mylę w moim poprzednim komentarz: jesteś pewnie kimś z rodziny wiadomo kogo
      • OBSERWATOR DO CHOREJ SYTUACJI 2018-03-14 20:28:28
        POUCZASZ INNYCH.... TEKST JAK Z RODZINY ..........NAZWISKA KTÓREGO NIE WYMIENIAMY. TERAZ TY MUSISZ UWAŻAĆ CO PISZESZ I MIEC NA TO DOWODY BO MOŻESZ MIEC KŁOPOTY. KTO MIECZEM WOJUJE OD MIECZA GINIE
    • Druga strona medalu 2018-03-12 10:36:21
      Pani Przyjezdna. W psychologii funkcjonuje pojęcie mechanizmu lustra, co oznacza, że odbieramy z rzeczywistości to co jest miarą naszego doświadczenia, tzn. co rozpoznajemy jako nasze (najczęściej podświadomie). Pisząc o tych lękach, niezręczności, złym samopoczuciu, co teraz Pani o tym myśli...? Dokąd Pani odjeżdża ?
  • cba 2018-04-04 23:36:42
    Od prawie roku hala Gliwice jest juz gotowa i stoi bezuzytecznie. Za jej utrzymanie placimy kolka mln zl rocznie, Frankiewicz odpowie za to karnie.
  • lokator 2018-04-08 01:14:06
    Prosze popatrzec, jak Frankiewicz zniszczyl tirami kamienice przy Wyszynskiego. Wspolnoty wystapia w czasie kampanii o odszkodowanie od Frankiewicza z jego wlasnej kieszeni, nie z kasy miasta. Dorobil sie milionow, wiec ma pieniadze,
  • Atari 2018-07-02 13:54:40
    Dozynki w Pcimiu Orlen sfianansuje