Nowoczesny kompleks po północnej stronie dworca PKP, łączący transport koleją z systemem stacji autobusów miejskich, regionalnych i międzynarodowych oraz infrastrukturą rowerową, ma być oddany do użytku już w grudniu tego roku.

Najbardziej charakterystyczny element Centrum Przesiadkowego, czyli pokryte fotowoltaiką zadaszenie główne jest gotowe do październikowych odbiorów przez Państwową Inspekcję Sanitarną i Państwową Straż Pożarną. Podobnie jest z budynkiem głównym znajdującym się pod największą „falą” zadaszeń. Przeprowadzono już próby działania instalacji systemów sygnalizacji pożaru, kontroli dostępu oraz monitoringu. Na tę samą procedurę odbiorczą oczekuje też gotowy, przeszklony budynek pomocniczy z pomieszczeniami przeznaczonymi pod wynajem oraz nowy tunel podziemny z trawelatorem – ruchomym chodnikiem w wyjściu nr 2.

Wokół górującej nad kompleksem Centrum Przesiadkowego gruntownie odnowionej, zabytkowej wieży ciśnień układane są warstwy nawierzchni z płyt betonowych. Jednocześnie prowadzone są roboty związane z podbudową przy połączeniu CP z ul. Kolberga. Na pochylni zlokalizowanej od strony północnej, wzdłuż muru oporowego ułożono nawierzchnię z płyt betonowych oraz wykonano podbudowę pod ścieżkę rowerową. Roboty w wieży ciśnień – tak jak na pozostałych obiektach – zostały zakończone, a obiekt jest przygotowany do odbioru.

Najbardziej widoczne są obecnie postępy prac przy wewnętrznym układzie drogowym. Na całym obszarze Centrum Przesiadkowego zainstalowano już lampy oświetleniowe. Układane są ścieżki rowerowe oraz chodniki od strony północnej i zachodniej. Asfaltowane są trakty drogowe – zarówno w wewnętrznym układzie Centrum Przesiadkowego, jak i na drogach dojazdowych (m.in. do ul. Toszeckiej). Zamontowano także nowe pompy w sieci kanalizacji deszczowej zlokalizowanej m.in. przy istniejącym tunelu. Na parkingach dla samochodów osobowych trwa układanie ostatnich obszarów nawierzchni.

Inwestycję realizuje konsorcjum firm: Mostostal Zabrze Gliwickie Przedsiębiorstwo Budownictwa Przemysłowego SA i Przedsiębiorstwo Remontów Ulic i Mostów SA. Koszt prac to około 200 mln zł. Na ten cel ze środków unijnych Gliwice pozyskały 129,5 mln zł.

Galeria

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj