Zarząd województwa śląskiego, który odpowiada za Koleje Śląskie, zatwierdził umowę w sprawie metrobiletu, czyli wspólnej taryfy na komunikację miejską i kolej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. 



Koniec z kupowaniem osobnych biletów na kolej i komunikacją miejską. Pasażerowie wreszcie będą mogli bez dodatkowych utrudnień wybierać  środek, który w danej chwili zapewni im najlepsze i najszybsze połączenie, jak i pozwoli wygodnie korzystać z połączeń łączonych. Metrobilet zostanie wprowadzony już za tydzień, w czwartek, 27 czerwca. 

30 maja zarząd województwa zaakceptował umowę w sprawie wprowadzenia rozwiązania.  

- Przychodzi normalność, coś, na co wszyscy oczekiwali. W ramach metrobiletu będzie można z jednym biletem jeździć Kolejami Śląskimi i korzystać z transportu organizowanego przez metropolię. Doszliśmy do porozumienia - powiedział Michał Woś, członek zarządu województwa śląskiego odpowiedzialny za transport. 

Drogę do zawarcia umowy w sprawie metrobiletu otwarło podpisanie w październiku ub. roku przez władze regionu, jako właściciela Kolei Śląskich i metropolii – organizatora transportu miejskiego na terenie GZM, porozumienia ws. wdrożenia biletu okresowego, umożliwiającego podróżowanie autobusami, tramwajami i trolejbusami oraz pociągami KŚ. 

Metrobilet będzie na terenie GZM pierwszym biletem obejmującym komunikację miejską i kolej. Jego dystrybutor to Zarząd Transportu Metropolitalnego (ZTM), czyli komórka metropolii, organizująca w jej imieniu komunikację publiczną. 

Metrobilet ma być rozpowszechniany w sieci sprzedaży ZTM, obejmującej ponad tysiąc punktów i dostępny również w wersji elektronicznej, na Śląskiej Karcie Usług Publicznych.

Ubiegłoroczne porozumienie władz metropolii i województwa zakłada podział obszaru GZM na sześć stref. Pięć z nich obejmuje leżące w granicach GZM odcinki poszczególnych linii kolejowych prowadzących do Katowic, szósta - samą stolicę regionu.

Wszystkie bilety mają zapewniać możliwość korzystania z komunikacji miejskiej na terenie całej metropolii: najtańszy z nich, za 119 zł, dodatkowo przejazdy pociągami KŚ na terenie Katowic, droższy, za 179 zł, dodatkowo przejazdy KŚ na terenie Katowic i jedną z wybranych linii (w odpowiadającej jej strefie dojazdowej), a najdroższy, za 229 zł, wszystkimi pociągami KŚ w obrębie GZM.

Wprowadzenie metrobiletu wymaga m.in. zmian w systemie informatycznym Śląskiej Karty Usług Publicznych oraz wyposażenia konduktorów Kolei Śląskich w moduły umożliwiające odczyt tych kart. 

(pik)

wstecz

Komentarze (0) Skomentuj